گزارش کنگره آمریکا بعد از 14 سال منتشر شد

دخالت سعودی ها در حملات ۱۱ سپتامبر

کنگره آمریکا بعد از ۱۴ سال ۲۸ صفحه از اسناد محرمانه دخالت اتباع سعودی در حملات ۱۱ سپتامبر را منتشر کرد.
کد خبر: ۹۲۲۱۳۴
دخالت سعودی ها در حملات ۱۱ سپتامبر

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، ۲۸ صفحه از نتایج تحقیقات جنجالی کنگره آمریکا درباره حملات ۱۱ سپتامبر که برای مدتی طولانی محرمانه بوده اند منتشر شدند.

این ۲۸ صفحه بخشی از گزارش محرمانه ۸۳۸ صفحه ای است که سال ها محرمانه بوده است، بخش هایی که گفته می شود اتباع سعودی را به برنامه ریزی و تامین مالی حملات یازده سپتامبر مرتبط می کند، هر چند به گفته «آدام شیف» نماینده ارشد جمهوری خواه این اسناد دست داشتن دولت سعودی در حملات را ثابت نمی کند.

بر اساس این گزارش ۱۵ نفر از ۱۹ هواپیما ربا که حملات ۱۱ سپتامبر دست داشته اند از اتباع عربستان سعودی بوده اند.

به گفته این سناتور آمریکایی مقامات سعودی از انتشار این ۲۸ صفحه گزارش استقبال کرده اند و مدعی شده اند که انتشار این گزارش به آنها این فرصت را خواهد داد تا به اتهاماتی که علیه آنها مطرح پاسخ دهند.

این سناتور آمریکایی در حالی مدعی استقبال سعودی ها از انتشار این گزارش که ۱۴ سال محرمانه بوده است می شود که عربستان پیش از این تهدید کرده که در صورت انتشار این اسناد، ۷۰۰ میلیارد دلار پول حاصل از فروش نفت را که در آمریکا سرمایه‌گذاری کرده، بیرون می‌کشد.

در پی انتشار این گزارش خانواده های قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر که انتظار داشتند نقش دولت عربستان در حملات ۱۱ سپتامبر برملا شود ابراز تاسف و ناامیدی کرده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها