روبیو: تهران نظامیان آمریکا را به ستوه آورده است

سنگین‌ترین طرح ضد ایرانی کنگره؛ پرداخت 53 میلیارد دلار غرامت

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه ضدایرانی دیگر در ارتباط با تحریم ها و جلوگیری از دسترسی ایران به سیستم مالی این کشور را تصویب کرد.
کد خبر: ۹۲۱۸۹۹
تصویب لایحه ممنوعیت دسترسی ایران به سیستم مالی آمریکا در کنگره

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس ، مجلس نمایندگان آمریکا یک لایحه ضدایرانی دیگر را دیشب گذشته مورد تصویب قرار داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» مجلس نمایندگان آمریکا ساعات پایانی پنجشنبه (دیروز) دو لایحه مرتبط با توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی که یک سال قبل بدست آمد، تصویب کرد که امکان وتو از سوی «باراک اوباما» رئیس جمهور این کشور را دارد.

این دو لایحه که با تعداد بالای آرای موافق تصویب شد شامل یک سری تحریم‌های جدید و همچنین ممانعت از دسترسی ایران به سیستم اقتصادی آمریکا و واحد پول دلار می‌شوند.

این در حالی است که مجلس نمایندگان روز چهارشنبه با همراهی تعدادی از دموکرات‌ها لایحه‌ای را برای ممنوعیت خرید آب سنگین از ایران تصویب کرده بود.

این لوایح جزو آخرین اقدامات ضد ایرانی است که مجلس نمایندگان قبل از شروع تعطیلات تابستانی 7هفته‌ای کنگره آمریکاست. هیچ صحبتی نیز درباره اینکه چه زمانی این لوایح در سنا مطرح می‌شوند، به میان نیامد.

از زمان حصول برنامه جامع اقدام مشترک میان ایران و گروه 5+1 و همچنین تصویب آن در کنگره آمریکا، جمهوری‌خواهان این کشور تلاش می‌کنند تا با تصویب لوایح و قوانین مختلف از اجرای صحیح و کامل این توافق جلوگیری کرده و تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کردند.

همچنین طبق مفاد توافق وعده داده شده بود که ایران بتواند به سیستم اقتصاد جهانی دسترسی داشته و بانک‌های جهانی بتوانند با بانک‌های ایران مبادله تجاری داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها