عصر امروز ( چهارشنبه ۲۳تیر ) رییس جمهور به همراه رییس بنیاد شهید با خانواده های حمیدرضا اسداللهی و سعید سیاح طاهری دیدار کرد.
کد خبر: ۹۲۱۶۶۷
دیدارهای سرزده رئیس جمهور از خانواده های شهدای مدافع حرم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رییس جمهوری در دیدار با خانواده شهید مدافع حرم اهل بیت (ع) سردار حاج سعید سیاح طاهری، با تجلیل از شهدای مدافع حرم تاکید کرد: کسانی که عمر خود را برای جهاد در راه خدا سپری کرده اند، مدافعان مرزهای ایمان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه با حضور در منزل شهید حاج سیاح طاهری ضمن دیدار صمیمی با خانواده این شهید والامقام، گفت: خداوند به اندازه صبوری و دلتنگی های خانواده شهدا برای عزیزانشان، به آنان اجر و پاداش می دهد.

رییس جمهوری با تجلیل از مجاهدت ها و فداکاری های شهدا، جانبازان و ایثارگران و خانواده های معظم آنان، خاطرنشان کرد: مدافعان حرم و کسانی که در برابر گروههای تکفیری و تروریستی مبارزه می کنند، برای دفاع از جان و حیثیت مسلمانان و کشورهای اسلامی، از جان، مال و خانواده خود گذشته اند که این بسیار ارزشمند است.

روحانی اظهار امیدواری کرد "بتوانیم راه و اهداف شهدا را دنبال کرده و ادامه دهیم و در پایان مسیر سعادت و فیض شهادت، نصیبمان گردد."

همسر و فرزندان شهید سیاح طاهری نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از توجه و اهمیت رییس جمهوری برای دیدار مستمر با خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، برای وی و سایر مسوولان در دولت تدبیر و امید آرزوی موفقیت در خدمت به مردم و محرومان کردند.

شهید حاج سعید سیاح طاهری که در مبارزات ملت ایران علیه رژیم ستم شاهی و پس از پیروزی انقلاب در عرصه‌های مختلف دفاع از کشور، از جمله غائله ضدانقلاب در کردستان و خط التقاط و فتنه منافقین، مشارکتی فعال داشت، در طول 8 سال دفاع مقدس نیز در مسئولیت فرماندهی رده‌های مختلف رزمی در جبهه‌های مختلف حضور یافت و بارها در عملیات‌های مختلف مجروح شد. آن شهید عزیز در یکی از این عملیات، با اهدای یک چشم خود به افتخار جانبازی 70% نائل آمد.

شهید سیاح طاهری که پس از دوران دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بویژه در بین جوانان با روحیه ای پرتلاش و خستگی ناپذیر حضوری فعال و تاثیر گذار داشت، برای دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) در مسئولیت مستشاری به صف مجاهدان علیه گروههای تروریستی و تکفیری در سوریه پیوست و سرانجام در روز ٢٣ دی ماه سال ٩٤ به فیض شهادت نائل آمد.

در این دیدار که حجت الاسلام و المسلمین شهیدی معاون رییس جمهوری در امور ایثارگران و رییس بنیاد شهید نیز حضور داشت، لوح تقدیری به رسم یادبود از سوی حسن روحانی به خانواده این شهید والامقام تقدیم شد.

روحانی در دیدار با خانواده شهید حمید رضا اسداللهی:

دفاع از اسلام، مسلمانان و حرم اهل بیت(ع) هدف مدافعین حرم است

رییس‌ جمهوری در دیدار والدین و همسر شهید مدافع حرم حمیدرضا اسداللهی، دفاع از مسلمانان، حرم اهل بیت(ع) و حیثیت و آبروی اسلام را هدف و انگیزه واقعی مدافعین حرم دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه در این دیدار سرزده که در فضایی صمیمی انجام شد، با بیان اینکه ایثار شهیدان مدافع حرم از یک دیدگاه دشوارتر از دوران جنگ تحمیلی است، اظهار داشت: در دوران جنگ تحمیلی دفاع از وطن و کشور خودمان مطرح بود، اما اینجا سرزمین دیگری است و انگیزه‌های واقعی دفاع از مسلمانان و حریم اهل بیت(ع) باعث شده تا در این صحنه حضور یابند و این صحنه چه بسا به خلوص، ایمان و فداکاری بیشتری نیاز دارد.

رییس‌ جمهوری افزود: اقدام مدافعان حرم، همچنین دفاع از کشور و ملت خودمان نیز محسوب می‌شود.

روحانی در ادامه با اشاره به کشتار و قتل عام بی‌رحمانه مردم مسلمان و بی‌گناه توسط تروریست‌های جنایتکار، خاطر نشان کرد: در دوران جنگ تحمیلی تصور مردم ما این بود که صدام خبیث‌ترین موجود روی زمین است؛ صدامی که حتی به مردم خود نیز رحم نمی‌کرد، اما امروز اقدامات وحشیانه‌ای که تروریست‌های تکفیری انجام می‌دهند، نشان می‌دهد که بدتر از امثال صدام و تفکر صدام نیز همچنان وجود دارد.

رییس‌ جمهوری گفت: نتیجه اقدامات تروریست‌ها در نهایت به خود صهیونیست‌ها و مستکبرین عالم باز می گردد. آنهایی که با اختلاف‌افکنی و ترویج افراط‌گری به دنبال غارت منافع ملت‌های منطقه هستند.

روحانی با تأکید بر اینکه امروز حرکت مبارکی برای دفاع از حیثیت اسلام آغاز شده است، اظهار داشت: یکی از اهداف تروریست‌ها لکه‌دار کردن حیثیت و آبروی اسلام با ادعای جهاد و اجرای احکام خدا در سطح جهان است و امروز حرکتی مبارک از سوی مدافعان حرم برای دفاع از حیثیت اسلام و مسلمانان شروع شده است.

رییس‌ جمهوری همچنین با تجلیل از صبر و فداکاری والدین و همسر این شهید والا مقام، از خداوند متعال برای آنان صبر و شکیبایی مسألت کرد.

در این دیدار، والدین و همسر شهید حمیدرضا اسداللهی خاطراتی از این شهید گرانقدر بیان کردند.

شهید حمیدرضا اسداللهی که دارای 2 فرزند 6 ساله و 8 ماهه است، در 29 آذر 94 و در سن 33 سالگی در مأموریت مستشاری در سوریه به فیض شهادت نایل آمده است.

در این دیدار که حجت الاسلام و المسلمین شهیدی معاون رییس جمهوری در امور ایثارگران و رییس بنیاد شهید نیز حضور داشت، لوح تقدیری به رسم یادبود از سوی دکتر روحانی به خانواده این شهید والامقام تقدیم شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها