در ماه جاری میلادی برگزار خواهد شد:

دیدار روسای جمهور ایران، روسیه و آذربایجان

معاون وزیر امور خارجه ایران از دیدار حسن روحانی و ولادیمیر پوتین روسای جمهوری ایران و روسیه در تاریخ 18 مرداد خبر داده است.
کد خبر: ۹۲۱۵۵۹
دیدار قریب‌ الوقوع روحانی و پوتین درباره سوریه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پرس تی وی، ابراهیم رحیم ‌پور روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: «این دیدار قطعا صورت می‌گیرد. انتظار می‌رود که این دیدار روز 8 آگوست (18 مرداد) انجام شود.»

وی گفت براساس برنامه ریزی انجام شده، این دیدار قرار است در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان صورت گیرد و همچنین دو طرف در نشستی سه جانبه با الهام علی‌اف رئیس جمهوری کشور میزبان نیز حضور خواهند داشت.

روحانی و پوتین آخرین بار در تاریخ 2 آذر 1394 در حاشیه نشست سران مجمع کشورهای صادر کننده گاز در تهران، با یکدیگر دیدار کرده بودند.

رحیم‌پور همچنین در پاسخ به سوالی درباره این که آیا در این دیدار تحولات سوریه نیز مورد بحث قرار خواهد گفت: «بله، ما همکاری جدی با روسیه در زمینه سوریه داریم. این همکاری تاکنون به نتایج خوبی منجر شده که برای جهان بسیار حائز اهمیت است.»

وی افزود روسیه و ایران «نزدیک‌ترین همکاری را در زمینه سوریه دارند.»

معاون وزیر امور خارجه تصریح کرد: «موضع جمهوری آذربایجان به ویژه در زمینه حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه سوریه، تا حد زیادی شبیه موضع ایران و روسیه در زمینه سوریه است. آذربایجان نیز با ما در موضوع لزوم ریشه کن کردن تروریسم هم عقیده است.»

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز روز سه شنبه برگزاری نشست سه جانبه میان سران ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان را تأیید کرده بود.

لاوروف گفت وزرای خارجه سه کشور در ماه آوریل دیدار کردند و تصمیم گرفتند تا مقدمات برگزاری نشست روسای جمهوری سه کشور را فراهم آورند.

گفته می‌شود، هدف از این دیدار، توسعه مناسبات اقتصادی، بررسی وضعیت دریای خزر و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی خواهد بود.

لاوروف، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و المار ممدیاروف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در تاریخ 19 فروردین 1395 در باکو دیدار و درباره تمهید برگزاری نخستین نشست سه جانبه سران سه کشور توافق کرده بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها