گروه تروریستی داعش فیلم جدیدی از خبرنگار انگلیسی گروگان این گروه را که به شدت لاغر شده و درباره حملات هوایی ائتلاف در موصل صحبت می‌کند،‌منتشر کرد.
کد خبر: ۹۲۱۴۷۷
تازه‌ترین تصاویر از خبرنگار انگلیسی گروگان داعش

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایسنا، در این فیلم که امروز (چهارشنبه) در خبرگزاری اعماق متعلق به این گروه ترویستی منتشر شد، کانتلی 45 ساله که نوامبر 2012 توسط داعش ربوده شد،‌دیده می شود.

کانتلی در این فیلم از ائتلاف ضد داعش برای بمباران دانشگاه موصل انتقاد می‌کند.

اوپیش از این در یکی از فیلم‌های تبلیغاتی داعش که در 18 مارس منتشر شد حضور داشت.

در این کلیپ سه دقیقه‌ای کانتلی سوال می‌کند که این ائتلاف چرا به این دانشگاه که به گفته او "بهترین دانشگاه در عراق" بوده حمله کرده است.

در این فیلم کانتلی با موهای بلندتر شده در حالی که به دوربین نگاه می‌کند می‌گوید: سلام من جان کانتلی هستم. امروز ما در دانشگاه موصل یا دست کم در بقایای دانشگاه موصل هستیم.

او ادامه می‌دهد: اگر به پشت سر من نگاه کنید می‌بینید که دانشگاه ویران شده آیا از خودتان پرسیده‌اید که ائتلاف بین‌المللی چرا تصمیم گرفته این دانشگاه را نابود کند؟

وی می‌افزاید: میزان نابودی بسیار گسترده است. دانشگاه موصل یکی از بزرگترین و بهترین دانشگاه‌های سراسری عراق بود. اگر اینجا یک منطقه نظامی یا انبار اسلحه و محل آموزش مجاهدین بود شاید پذیرش این امر ممکن بود اما این محل فقط بزرگترین و بهترین دانشگاه موصل وعراق بود که اکنون به تپه بزرگی از خاک تبدیل شده است.

کانتلی سخن خود را با توضیح محل شهری این دانشگاه ادامه می‌دهد و می‌گوید، این دانشگاه در کنار یکی از پرترددترین خیابان‌های شهر قرار دارد و در این حمله 15 تن کشته و 103 تن دیگر زخمی شده‌اند.

این عکاس خبری مستقل به همراه جیمز فولی، خبرنگار آمریکایی در شمال سوریه توسط شبه نظامیان به اسارت گرفته شده و سپس به داعش فروخته شدند.

بنا به شهادت چندین تن از گروگان‌های آزاد شده، کانتلی و سایر گروگان‌ها مورد شکنجه‌های هولناکی قرار می‌گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها