پایان ماندگار سانحه تصادف اتوبوس سربازان

سرباز حادثه تصادف اتوبوس زندگی بخشید

در نشست کمیسیون امنیت ملی مجلس ارایه شد

گزارش امیرپوردستان درباره حادثه سرنگونی اتوبوس سربازان

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: امیر پوردستان در جلسه امروز کمیسیون اعلام کرد که مقرر شده از امکانات ریلی برای انتقال سربازان استفاده شود و برای اتوبوس ها نیز ناظر قرار داده شده و همچنین همراه با اتوبوس ها با کمک پلیس راه، ماشین پلیس همراه اعزام گردد.
کد خبر: ۹۲۱۲۳۳
گزارش امیرپوردستان درباره حادثه سرنگونی اتوبوس سربازان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، سیدحسین نقوی حسینی در تشریح نشست امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: در ابتدای جلسه امروز کمیسیون، فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو و عضو کمیسیون گزارشی را درباره عملیات تروریستی صورت گرفته علیه وی، فرماندار و مسئولان به کمیسیون ارائه کرد و مقرر شد که موضوع از طرف کمیسیون به طور تحلیل و دقیق مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در نشست امروز همچنین با حضور امیرپوردستان بحث سرنگونی اتوبوس سربازان رسیدگی شد و قبل از توضیحات وی، سوالاتی پیرامون موضوع مطرح شد از جمله اینکه آیا پادگان ۰۵ کرمان محل آموزش سربازان لیسانسه بوده؟ چرا سربازان در موقع مرخصی و آزادباش مجبور شدند با اتوبوس دربستی نزاجا بروند؟ چرا بر عملکرد شرکت های طرف قرارداد نظارت نشده و چرا اتوبوس شب حرکت کرده است؟ چرا یک کادر پزشکی در اتوبوس نبوده؟ آیا اخبار جاسازی اجناس و کالاهای قاچاق در اتوبوس صحت داشته؟ آیا افراد خاطی در این زمینه مجازات شده اند و بالاخره اینکه چه تمهیداتی تدارک دیده شده تا اینگونه حوادث دیگر تکرار نشود و تامین حق و حقوق جانباختگان و مجروحین در چه مرحله ای است؟

نقوی حسینی گفت: در نشست امروز توضیحات جامعی را در مورد نحوه تحویل گیری سربازان، مراحل آموزشی آنان، کیفیت و محتوای آموزشی و در نهایت توزیع آنها ارائه کرد.

وی همچنین در مورد نحوه مرخص شدن سربازان از مراکز آموزشی و مرخصی رفتن در حین آموزش توضیحاتی را ارائه کرد و گفت که سالهاست سربازان در زمان مرخصی با اتوبوس های تدارک دیده شده طی مسیر می کنند و در این مدت هیچ اتفاقی رخ نداده به طوری که مثلاً در همان روز حدود ۲۵۰ اتوبوس در مراکز آموزشی به کار گرفته شدند. اتوبوس مذکور از اتوبوس های نو بوده و به لحاظ فنی تأییدیه داشته و راننده آن نیز مجاز بوده است و ۴۵ نفر لیسانس وظیفه را سوار کرده و حتی در دو پلیس راه کارت تأیید رعایت سرعت مجاز دریافت کرده است.

وی افزود: از طرفی دیگر امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در نشست امروز گفت که ارزیابی پلیس راه و تشخیص کارشناسان هم ۵۰ درصد راننده را مقصر دانسته، ۲۵ درصد مشکلات راه و ۲۵ درصد هم شرکت اتوبوسرانی مقصر شناخته شده اند، همچنین بلافاصله نیروی زمینی همه امکانات خود را بسیج کرد تا اولا در کنار خانواده های جانباختگان باشد و ثانیا موضوع را به طور جدی پیگیری کند از طرفی دیگر اکثریت سربازان در شرایط فعلی لیسانس وظیفه هستند و در همه مراکز آموزشی لیسانس وظیفه داریم و هیچ سربازی مجبور نیست با اتوبوس های قراردادی سفر کند، ما در اتوبوس سرباز ناظر هم داشتیم حرکت در شب هم به خاطر هوای گرم کرمان بوده و تدارک وسیعی دیده شده تا از چنین رویدادی جلوگیری شود.

نقوی حسینی ادامه داد: امیر پوردستان تأکید کرد که مقرر شده که از امکانات ریلی برای انتقال سربازان استفاده شود و برای اتوبوس ها نیز ناظر قرار داده شده و همچنین همراه با اتوبوس ها با کمک پلیس راه، ماشین پلیس همراه اعزام شود که کلیه اقدامات مربوطه به تأمین حق و حقوق آسیب دیدگان در حال انجام است، اما در کل سربازان زینت کشور هستند و امیدوارم زمانی برسد که با اعتبارات لازم خودمان سازمان اتوبوسرانی داشته و سربازان را با عزت جابجایی کنیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: در این جلسه که معاون راهداری وزارت راه و شهرسازی حضور داشت اعضای کمیسیون نقطه نظرات خود را مطرح کردند و امیر پوردستان نیز مجدداً تأکید کرد که همه تلاش خود را به کار گرفته تا بهترین شرایط را برای سربازان فراهم کند.

وی افزود: البته در ابتدای نشست طلایی نیک درباره علل عدم حضور وزیر دفاع در نشست امروز کمیسیون امنیت گفت که به علت حضور امیر پوردستان و وقت مورد نیاز برای ارائه گزارش درباره حوزه دفاعی و تصادف اتوبوس سربازان، در جلسه آتی وزیر دفاع حاضر می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها