سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه هنوز ماهیت و انگیزه ترور نماینده و فرماندار اسلام‌آباد غرب مشخص نیست، گفت: هرگونه اطلاع‌رسانی از منابع غیر رسمی معتبر نبوده و اطلاعات دقیق در این خصوص از منابع رسمی منتشر خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۰۹۰۲
ماهیت سوء قصد علیه نماینده و فرماندار اسلام‌آباد هنوز مشخص نیست

فارس نوشت: حسینعلی امیری در حاشیه مراسم ختم مادر «احمد خرم» و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی پیرامون جزئیات سوء قصد به جان حشمت‌الله فلاحت‌ پیشه اظهار داشت: این قضیه را پیگیری می‌کنیم و جزئیات آن بعد از بررسی‌ها به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی با تشریح جزئیاتی از این حادثه خاطرنشان کرد: نماینده اسلام‌آباد‌ غرب، فرماندار و 2 مدیر استانی کرمانشاه از مأموریت اداری برمی‌گشتند که مورد حمله مسلحانه قرار می‌گیرند.

امیری افزود: 2 نفر از این افراد در دم شهید می‌شوند و 2 نفر دیگر نیز گلوله می‌خورند. نماینده اسلام‌آباد غرب در مجلس نیز حین پیاده شدن از ماشین صدمه می‌بیند.

وی با بیان اینکه ماهیت و انگیزه این گروه تروریستی هنوز مشخص نیست، تصریح کرد: نیروهای امنیتی و نظامی در استان کرمانشاه برای پی بردن به چرایی این سوء قصد و حمله تروریستی در تلاش هستند.

سخنگوی وزارت کشور در مورد شایعاتی پیرامون دست داشتن گروهک تروریستی پژاک در این سوء قصد اظهار داشت: هرگونه اطلاع‌رسانی در این موضوع از کانال‌های غیر رسمی معتبر نیست و اخبار موثق از کانال‌های رسمی به موقع منتشر خواهد شد.

امیری در پاسخ به سؤالی در مورد زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: وزارت کشور نامه‌ای به شورای نگهبان درباره تعیین زمان انتخابات فرستاده و در آن 2 تاریخ را به شورای نگهبان پیشنهاد داده است.

وی با اشاره به اینکه چون خردادماه مصادف با ماه مبارک رمضان است و برای مردم حضور در انتخابات مقداری سخت است با شورای نگهبان مکاتبه کردیم که انتخابات قبل از ماه مبارک برگزار شود که باید این مسئله در جلسات رسمی شورای نگهبان مورد بررسی قرار گیرد.

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه لایحه‌ای در مورد نظام جامع انتخابات به مجلس ارائه خواهد شد، گفت: طبق این لایحه در وزارت کشور یک گروه از کارشناسان و اساتید دانشگاه و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و شورای نگهبان روی آن کار می‌کنند.

امیری در پایان تأکید کرد: زمان نهایی برگزاری انتخابات هنوز معلوم نیست و در آینده اعلام خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها