مدیرکل مدیریت بحران مازندران با تاکید بر توجه گردشگران به هشدارهای نیروهای امدادی در سواحل، نسبت به افزایش موجی شدن دریای مازندران از فردا هشدار داد.
کد خبر: ۹۱۹۷۶۶
هشدار نسبت به افزایش موجی شدن دریای مازندران

به گزارش جام جم آنلاین، علی اصغر احمدی اظهار داشت: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های پیش یابی هواشناسی و خروجی مدل‌های عددی جوّی و دریایی، از صبح فردا شنبه تدریج از منطقه غرب برای مناطق دور از ساحل و گاهی برای مناطق نزدیک ساحل شاهد افزایش شدت وزش باد و به همراه آن افزایش ارتفاع موج خواهیم بود.

وی افزود: بیشینه سرعت وزش باد برای دور از ساحل منطقه آستارا تا 20 متر بر ثانیه و برای بقیه مناطق دور از ساحل و مناطق نزدیک ساحل تا 15 متر بر ثانیه پیش‌بینی می‌شود.

احمدی بیان کرد: ارتفاع بیشینه موج برای مناطق دور از ساحل دریای خزر تا 2.5 متر برای نزدیک ساحل تا 2 متر پیش بینی و از مسافران می‌خواهیم برای فردا حتی الامکان در ساعات صبح زود و غروب از شنا در سواحل مازندران خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به اینکه حادثه آتش سوزی در جنگل‌های استان طی روزهای اخیر نداشتیم از مسافران خواست تا پس از استفاده از جنگل، آتش ناشی از پخت غذا را خاموش کنند.

احمدی با تقدیر از خدمات ارائه شده در طرح کاهش غریق در سواحل مازندران گفت: در دو روز اخیر تعطیلات عید فطر، 51 نفر از غرق شدن در خارج طرح‌های دریا نجات یافتند.

وی, تعداد نفرات درمان سرپایی مراجعین حضوری در سواحل را 174 نفر و تعداد نفرات انتقالی توسط جمعیت هلال احمر استان را یک نفر اعلام کرد.

احمدی از بکارگیری 146 نیروی امدادی غریق نجات در مناطق ممنوعه شنای استان خبر داد و گفت: 797 نیروی نجات غریق در این مناطق به همراه 9 دستگاه آمبولانس و 51 فقره موتورسیکلت و سه قایق نجات به گشت زنی و امداد و نجات در مناطق ممنوعه سواحل استان می‌پردازند.

مازندران دارای بیش از 400 کیلومتر نوار ساحلی بوده که 15 شهرستان از 22 شهرستان استان در طول نوار ساحلی قرار دارد.

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها