کره شمالی هشدار داد که در حال طرح ریزی واکنشی شدیداللحن به «اعلان جنگ» آمریکاست.
کد خبر: ۹۱۹۷۴۲
واکنش سخت کره شمالی به آمریکا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رویترز، کره شمالی هشدار داد که در حال طرح ریزی شدیداللحن ترین واکنش خود به آنچه «اعلان جنگ» آمریکا علیه این کشور می خواند، است.

گفتنی است که واشنگتن نام رهبر این کشور مسلح به سلاح هسته ای را به اتهام آنچه که نقض حقوق بشر می خواند، برای نخستین بار در «فهرست سیاه» قرار داد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی «کی سی اِن اِی» کره شمالی، پیونگ یانگ تحریم «کیم جونگ اون» رهبر این کشور را از سوی آمریکا یک «جنایت شنیع» خواند.

آمریکا روز چهارشنبه به اتهام نقض حقوق بشر نخستین تحریمها را علیه شهروندان کره شمالی به مرحله اجرا درآورد و نام «کیم جونگ اون» رهبر این کشور را به همراه ده نفر دیگر و پنج وزارتخانه و سازمان دولتی در لیست سیاه خود قرار داد.

«بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد و وزیر خارجه سابق کره جنوبی ابراز امیدواری کرد که چین دولت کره شمالی را به همکاری بین المللی در حوزه حقوق بشر تشویق نماید.‌

وزارت خارجه چین نیز در واکنش به این اقدام دولت آمریکا گفت که با هرگونه تحریم یکجانبه مخالف است و استدلال کرد که وضعیت حقوق بشر در کره شمالی تهدیدی علیه صلح و امنیت بین المللی نیست. شایان ذکر است که چین همواره تلاش کرده است تا از طرح این موضوع- نقض حقوق بشر در کره شمالی- در شورای امنیت سازمان ملل ممانعت بعمل آورد.

برخی تحلیل گران و دیپلماتها هشدار داده اند که این اقدام آمریکا چشم انداز همکاری با چین را در آینده تضعیف خواهد کرد.

لازم به ذکر است که سازمان ملل متحد از سال ۲۰۰۶ تحریمهایی را علیه کره شمالی وضع کرده است. در ماه مارس گذشته نیز شورای امنیت در واکنش به چهارمین آزمایش هسته ای پیونگ یانگ در ماه ژانویه و پرتاب یک موشک دوربُرد در ماه فوریه تحریمهای جدید و سنگینی علیه این کشور وضع نمود.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها