معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: نمی توان زمان مشخصی را برای مهار آتش سوزی مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا ماهشهر اعلام کرد؛ در جلسه شب گذشته عنوان شد که آتش تا صبح امروز به طور کامل اطفا خواهد شد ولی امروز دوباره برخی مخازن شعله ور شدند.
کد خبر: ۹۱۹۶۹۸
زمان مهار آتش در پتروشیمی بوعلی سینا مشخص نیست

به گزارش جام جم آنلاین، احمد سیاحی در گفت و گو با اشاره به ادامه تلاش جهت مهار آتش سوزی در مجتمع پتروشمی بوعلی سینا ماهشهر که دو روز پیش در اثر نشت گاز دچار انفجار و آتش سوزی شد، اظهار کرد: آتش در دو مخزن و برج مجتمع پتروشیمی مهار شده بود که در ساعت 11 امروز دوباره یکی از مخازن شعله ور شد.

وی افزود: تاکنون یک چهارم مواد این مخزن سوزانده شده است و تلاش برای مهار آتش ادامه دارد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان در پاسخ به این که چه زمانی برای اطفای حریق پتروشیمی بوعلی سینا پیش بینی می شود، عنوان کرد: نمی توان زمان مشخصی را اعلام کرد، در جلسه شب گذشته عنوان شد که آتش تا صبح امروز به طور کامل اطفا خواهد شد ولی امروز دوباره برخی مخازن شعله ور شدند.

سیاحی با بیان این که در تلاش برای مدیریت آتش هستیم، گفت: اکنون تلاش می شود که آتش در مخزن مدیریت و از سرایت آن به دیگر واحدها جلوگیری شود.

وی ادامه داد: اکنون دو بالگرد آتش نشانی از استان های تهران و فارس در محل حادثه حضور دارند. علاوه بر این، شش بالگرد از سوی وزارت دفاع در حالت آماده باش هستند که در صورت اعلام نیاز، پرواز خواهند کرد. همچنین یک هوایپمای اطفای حریق نیز در تهران آماده است ولی ما تاکنون اعلام نیاز نکرده ایم.

معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: تمام امکانات استان برای مهار آتش بسیج شده اند و هیچ مشکلی در خصوص امکانات وجود ندارد.

وی اظهار کرد: این آتش سوزی در یک سایت مجتمع پتروشیمی رخ داده است و هیچ خطری مناطق مسکونی ماهشهر را تهدید نمی کند. تنها موضوعی که مورد بحث قرار گرفته است، دود ناشی از آتش سوزی است که به سمت مناطق مسکونی گسترش پیدا کرده است و اکنون در تلاش برای مدیریت این وضعیت هستیم.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها