با توجه به اینکه درطول ماه مبارک، بدن افراد به رژیم غذایی متعادل و کم حجم عادت کرده است، کارشناسان به مردم توصیه می کنند که بعد از پایان ماه رمضان و روزه داری، شیوه درست و سالم را برای خوردن غذا درپیش گیرند و رژیم غذایی مناسب داشته باشند.
کد خبر: ۹۱۹۵۷۹
خوردن غذاهای بعد از ماه رمضان

به گزارش جام جم آنلاین، نکات زیر از مهم ترین توصیه هایی است که پزشکان و کارشناسان تغذیه برای رژیم غذایی بعد از پایان ماه مبارک رمضان ارائه کرده اند:

وعده های غذایی سبک و کم حجم باشد

درطول روز از وعده های غذایی کوچک و کم حجم استفاده کنید، اگرچه مقاومت در برابر خوردنی های اشتهاآور و خوشمزه کار سختی است، اما خودداری از خوردن حجم زیاد غذا در یک وعده، به تنظیم برنامه و رژیم غذایی مناسب و باعث می شود که احساس کنید به اندازۀ کافی غذا خورده اید

خوردن را به تدریج آغاز کنید

خوردن مقدار زیادی غذا، به شکل یک باره، مشکلاتی را در دستگاه گوارش ایجاد می کند و باعث نفخ و احساس ناراحتی درمعده می شود؛ از این رو ، باید خوردن غذا را به تدریج و با غذاهای کم حجم و سبک، با مقدار کم، آغاز کرد.

تنوع درخوردن غذاها

انواع مختلف مواد غذایی را بخورید. خوردن انواع غذاها، کلید پیروی از رژیم غذایی متعادل و سالم است. کارشناسان می گویند که مقادیر کافی پروتین، کربوهیدرات، میوه ها و سبزیجات تازه برای حفظ سلامت بدن ضروری است.

در مصرف شیرینی جات زیاده روی نکنید

بدون شک، در روز عید انواع مختلف شیرینی ها توزیع می شود و اکثر مردم به خرید شیرینی روی می آورند اما قبل از مصرف هرنوع ماده غذایی به مقدار آن نیز فکر کنید؛ زیرا مصرف قند فراوان بعد از یک ماه روزه داری، موجب احساس تهوع و بالارفتن میزان قند خون شود.

سبزیجات بیشتری مصرف کنید

مقدار بیشتری از سبزیجات را مصرف کنید؛ زیرا مصرف سبزیجات به فراهم کردن عناصر غذایی که بدن در زمان روزه داری از دست داده است، کمک می کند، بنابراین انواع مختلف مواد غذایی را برای بازگرداندن نشاط و شادابی به بدن استفاده کنید.

مایعات بیشتری مصرف کنید

بدن در ماه مبارک رمضان، مقدار زیادی آب از دست داده است. بنابراین، بسیار مهم است که با نوشیدن آب و انواع مایعات، کمبود آب بدن را جبران کنیم.

برای فعال کردن باکتری های مفید در معده تلاش کنید

نوعی باکتری مفید در معده در زمان روزه داری منتشر می شود که در زمان نبود غذا، از اطراف لوله گوارش تغذیه می کند و غذاهای پروبیوتیک مانند پنیر و ماست و تره فرنگی و پیاز و شاه توت و زیتون به غذارسانی به این باکتری مفید در معده کمک می کند.

با وجود این که داشتن رژیم غذایی سالم، مساله ای بسیار مهم است اما مهم ترین چیز درعید فطر، جمع شدن خانواده درکنار هم در روز عید و برگزاری مراسم و آیین عید و اعتدال در خوردن غذاهایی است که بدن درطول یک ماه روزه داری از آن محروم بوده و یا کمتر مصرف کرده است.

منبع: شبکه العالم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها