حوادث هرمزگان؛ نجات معجزه آسا

نجات معجزه‌آسا از شکاف بین دو دیوار

پسرک می‌خواست خود را به سمت ساحل بکشاند، اما موج‌ها این اجازه را به او نمی‌دادند.در همان لحظاتی که از زنده ماندن نا امید شده بود، دست امدادگر هلال احمر به سمتش آمد و او را از مرگ حتمی نجات داد.
کد خبر: ۹۱۹۴۰۶
نجات از مرگ در وقت اضافه +عکس

به گزارش جام‌جم ، دوم تیر ماه امیرعلی و دوستانش برای آبتنی به دریا رفتند. با شروع تعطیلات تابستانی، اغلب روزها، تفریح آنها همین بود.آن روز هم ساعت 2 بعد از ظهر عزم رفتن کردند. پنج پسر بودند، همگی 13 ساله.

امیرعلی و یکی از دوستانش با ذوق فراوان زودتر از همه وارد آب شدند و جلو رفتند. سه نفر دیگر نیز پشت سر آنها بودند. مثل همیشه زمان با خنده و شوخی‌های نوجوانی سپری می‌شد.در این مدت پسران نوجوان به تنها چیزی که فکر نمی‌کردند، منطقه ممنوعه شنا بود. آنها در مناطق غیر مجاز شنا قرار داشتند. همین موضوع هم باعث به هم خوردن شادیشان شد. در حال شنا به سمت جلوتر بودند که ناگهان زیر پای امیرعلی و دوستش خالی شد. دوست امیرعلی توانست با کمک دوستانش، خود را به سمت ساحل بکشاند، اما امیرعلی همان جا ماندگار شده بود.

پسر نوجوان درباره اطلاع از مناطق ممنوعه شنا گفت: ما می‌دانستیم که این مناطق برای شنا ممنوع است، اما فکر نمی‌کردیم خطرناک باشد. فکر می‌کردم چون کمی شنا بلدم، می‌توانم خودم را از حوادث دریا نجات دهم، اما اشتباه می‌کردم.

امیرعلی با دیدن اوضاع غیرعادی دریا، همه توانش را به کار گرفت تا خود را به ساحل برساند. تا می‌خواست موفق شود، موجی قدرتمند بر سرش آوار می‌شد و او را زیر خود دفن می‌کرد. او بار‌ها و بارها تلاش کرد اما انگار در این زورآزمایی، قدرت امواج بر امیرعلی غلبه می‌کرد.

امیرعلی درباره چگونگی حادثه می‌گوید: وقتی زیر پایمان خالی شد، دوستم توانست خود را نجات دهد. من هم فکر می‌کردم می‌توانم مثل او خود را براحتی نجات دهم، اما این کار راحت نبود. مدام موج می‌آمد و من حتی نمی‌توانستم نفس بکشم. دوستانم برایم طناب انداختند و سعی کردند مرا به سمت ساحل بکشند، اما نشد. من فکر می‌کردم همه چیز تمام شده. می‌خواستم نفس بکشم، اما به جایش آب درون بینی و دهانم می‌رفت.

پسرک نا امید شده بود، اما در همان ثانیه‌های آخر هم دست از تقلا بر نداشت.

اما همه ماجرا به تقلاهای امیرعلی ختم نشد. دوستان او که بسیار نگران بودند با دیدن اولین نفری که در ساحل حضور داشت، بسرعت موضوع را با او درمیان گذاشتند و کمک خواستند.آن فرد که از اهالی منطقه بود، با مرکز 112 تماس گرفت.

نیروهای هلال احمر منطقه بسرعت خود را به محل حادثه رساندند. نیروهای واحد جت اسکی برای نجات پسرک وارد آب شدند. آنها دو دست بیرون از آب دیدند و نه بیشتر از آن. امیرعلی دیگر توان بیرون ماندن از آب را هم نداشت. ماموران هلال احمر با دیدن پسر نوجوان، او را از آب بیرون کشیدند و در ساحل عملیات احیا و تخلیه آب از ریه را انجام دادند.

نجات معجزه‌آسا

یدالله صالحی، رئیس جمعیت هلال احمر تنکابن درباره حادثه و اعزام نیرو به منطقه گفت: این حادثه در ساحل شرقی شهرک اسلام‌آباد تنکابن اتفاق افتاد و اتفاقا نیروهای ما در آن زمان نزدیک محل حادثه بودند. زمانی که نیروهای جت اسکی نوجوان را پیدا کردند، او در وضعیت بدی بود. زندگی او به ثانیه‌ها بند بود. شاید اگر حتی یک دقیقه دیرتر او را پیدا می‌کردند، او حالا زنده نبود. در این عملیات امدادگران خیلی منسجم عمل کردند. نیروهای جت اسکی، آمبولانس و غریق نجات سریع در محل حاضر شدند. این نتیجه یک عملیات هماهنگ نیروهای آبی و ساحل بود که امدادگران توانستند در زمان طلایی پسر 13 ساله را نجات دهند.

وی ادامه داد: بعد از اجرای عملیات احیا، او به بیمارستان منتقل و بعد از معاینات لازم مرخص شد، اما دو روز بعد همراه مادر خود به مرکز هلال احمر مراجعه کرد و خواست به نیروهای هلال احمر بپیوندد. امیرعلی بعد از دیدن آموزش‌های لازم می‌تواند یکی از اعضای داوطلب نیروی هلال احمر باشد.

امیرعلی امینی نیز در این باره گفت: بعد از این اتفاق خیلی چیز‌ها فهمیدم. مثلا این که دیگر کار خطرناکی نمی‌کنم که خانواده‌ام نگران شوند و این که دوست دارم همیشه به مردم کمک کنم.

صالحی نیز آرزو کرد روزی برسد که همه مردم توصیه‌های ایمنی را جدی بگیرند. ممنوع کردن بعضی مناطق برای حفاظت بیشتر از جان مردم است. کاش با جدی گرفتن این توصیه‌ها، شادی خود را به حادثه‌ای دلخراش تبدیل نکنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها