عامل قتل برادرزاده بازیکن سابق استقلال پس از محاکمه به اتهام کشتن دختر جوان، به قصاص محکوم شد. مرد شیشه‌ای پس از سرقت کیف دختر 29 ساله او را کشت.
کد خبر: ۹۱۹۰۶۵
قصاص، پایان سرقت مرگبار از دختر جوان

به گزارش جام‌جم ، در این پرونده پسری 30 ساله به نام روزبه متهم است 6 آبان سال گذشته هنگام سرقت کیف دستی دختری 29 ساله در بلوار آیت‌الله کاشانی وقتی با مقاومت او روبه‌رو می‌شود، دختر جوان را 500 متر همراه خودش روی زمین می‌کشد و پس از انحراف خودرو، مقتول با گاردریل برخورد کرده و جانش را از دست می‌دهد.

در ادامه با شناسایی هویت مقتول به نام فرناز جان‌ملکی مشخص می‌شود او برادرزاده عزت جان‌ملکی بازیکن سابق باشگاه استقلال است که همین موضوع حساسیت پرونده را افزایش داد.

ماموران برای رمزگشایی از این جنایت ابتدا سراغ سرنخ اول خودروی پراید قاتل رفتند و با همکاری شاهدان ماجرا و کشف برگه جریمه‌ای در محل سرقت توانستند مالک خودروی پراید نقره‌ای رنگ به نام روزبه 28 ساله را شناسایی کنند. بررسی هویت مالک خودرو نشان می‌داد او مجرمی سابقه‌دار است که تا به حال چند بار به اتهام سرقت بازداشت شده است.

سرانجام متهم 17 آذر دستگیر شد. پس از اعتراف متهم و بازسازی صحنه قتل فرناز، بازپرس جنایی برای روزبه قرار جلب به دادرسی صادر کرد و پرونده با صدور کیفرخواست به اتهام قتل عمد و سرقت مقرون به آزار به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

صبح دیروز جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی عبداللهی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مادر فرناز در شکایت خود گفت: حاضرم تفاضل دیه را پرداخت کنم تا قاتل دخترم قصاص شود. او می‌توانست دخترم را هل بدهد. شاید این طوری فقط دست یا پایش می‌شکست اما فرناز را با ماشین همراه خود کشید و باعث مرگ دخترم شد.

در ادامه رئیس دادگاه با تفهیم اتهام به روزبه، از او خواست به دفاع از خود بپردازد. متهم به قتل هم با رد اتهاماتش گفت: من یک فقره سابقه سرقت ماشین دارم. ده سال است که شیشه می‌کشم و حال و روز خوبی ندارم. به خاطر تهیه هزینه مواد مخدر ماشین دزدیدم. شیشه تمام زندگی‌ام را نابود کرد.

متهم درباره شب حادثه گفت: برای خرید مقابل مغازه‌ای توقف کردم که با دیدن کیف مقتول روی صندلی عقب وسوسه شدم آن را سرقت کنم. سریع کیف را از روی صندلی برداشتم و با خودروی پراید خود فرار کردم. دختر جوان که متوجه سرقت شده بود برای باز پس‌گیری کیف، به در سمت راننده آویزان شد و فرمان را گرفت. با فریادهای او اهالی متوجه ماجرا شده و به سمت خودروی من آمدند. خیلی ترسیده بودم و سرعت ماشین را بیشتر کردم. دختر جوان فرمان ماشین را کشید و تعادل خودرو برهم خورد. او قدرت بدنی بالایی داشت. ناگهان خودرو را رها کرد و من از محل فرار کردم. فکر نمی‌کردم که با گاردریل برخورد کرده است. من اتهام قتل را قبول ندارم. ضمن تسلیت به اولیای دم به آنها اعلام می‌کنم که من قصد کشتن دختر جوان را نداشتم. اتهام سرقت مقرون به آزار را قبول ندارم؛ زیرا من فقط کیف‌قاپی کردم.

پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش، قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شده و روزبه را به قصاص، زندان و رد مال محکوم کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
نرم افزار موبایل
-
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
۲
۰
بایداعدام شود تادرس عبرت شودبرای خلافكارهاجان یه انسان بی گناه راگرفته اگه اعدام نشه بازم ازاین اتفاقها پیش میاد
محمد
-
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
۲
۰
حقشه ... بخاطر پول انسانی رو كشته
رضا از اصفهان
-
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
۲
۰
واقعا اعدام برای همچین شخصی محبت هست
بهناز
-
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
۳
۰
همچین كسی واسچی زنده بذارن خواهش میكنم از اولیا دم كه زودتر قصاصش كنن تا یك خانواده دیگرو هم داغدار نكرده امثال اینها فقط باید اعدام شوند

نیازمندی ها