بیش از نیم‌قرن با صنعت خودرو

زندگینامه کودک 50ساله

عضو انجمن قطعه سازان اعلام کرد:

نقشه راه صنعت خودرو برمدار کاهش مصرف سوخت

عضو انجمن قطعه سازان گفت: نقشه راه صنعت خودرو کشور برمدار کاهش مصرف سوخت استوار شده است.
کد خبر: ۹۱۸۷۸۷
نقشه راه صنعت خودرو برمدار کاهش مصرف سوخت

به گزارش جام جم آنلاین ، محمدرضا نجفی منش در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: در حال حاضر مصرف سوخت خودروی تولید داخلی بطور متوسط 7.3 لیتر در 100 کیلومتر است از اینرو وزارت صنعت، معدن و تجارت در نظردارد این میزان مصرف را به سطح 6.8 درصد برساند.

وی افزود: با کاهش مصرف سوخت میزان بار آلودگی هوا به ویژه در کلانشهرهای کشور نیز به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

نجفی منش گفت: برای کاهش مصرف سوخت استفاده از گاز طبیعی (CNG)، خودروهای هیبریدی و برقی، کاهش وزن خودرو ، طراحی موتور با حجم سیلندر کمتر، تعویض به موقع فیلتر هوا و تنظیم موتور و ... ضروری به نظر می رسد.

وی تاکید کرد: برای کاهش مصرف سوخت خودروهای تولید داخلی باید به سمت فناوری ها روز حرکت کرد.

بررسی ها نشان می دهد که عبور از گردنه سوخت های فسیلی و گسترش فناوری مبتنی بر هیبرید و ... در صنعت خودروسازی کشور ضروری به نظر می رسد چون استفاده نادرست از بنزین و سوخت های بی کیفیت فسیلی باعث سونامی سرطان، آلودگی هوا، تخریب محیط زیست، تولید باران های اسیدی و... می شود.

برای کاهش مصرف سوخت بایستی سیستم حمل و نقل عمومی توسعه و ترافیک در جامعه مدیریت شود و در عین حال صنعت خودروسازی کشور باید از حالت انحصار خارج و به سمت رقابتی شدن حرکت تا تولید خودروهای داخلی از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشند.

در نهایت نباید از دو شاخص مهم یعنی «کاهش مصرف بنزین» و «قدرت بالا» در طراحی موتور خودروها غافل بود و در عین حال سرمایه گذاری خارجی در تولید موتورهای جدید و انتقال تکنولوژی روز دنیا به کشور نیز بایستی در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

گفتنی است، برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه اقتصاد و جامعه شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز راس ساعت 19 به مدت 55 دقیقه با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف ام ردیف 98 مگاهرتز قرار می گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها