عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم با اشاره به اینکه جبهه عملیاتی که قرار بود علیه اسراییل شکل بگیرد علیه بخش دیگری از دنیای اسلام شکل گرفته است گفت: افراط گرایی اسلامی بیش از هر زمان دیگری به اسراییل کمک کرده است.
کد خبر: ۹۱۷۴۴۶
هر سال یک عامل انحرافی موجب تحت الشعاع قرار گرفتن قدس شد/ افراط گرایی به اسراییل کمک می کند

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت و گو با خبرنگار جام جم‌انلاین، گفت: مشخصا از زمان امضای کمپ دیوید به این سمت تحولات یا جریانات انحرافی در دنیای اسلام با هدف تحت الشعاع قرار گرفتن موضوع اصلی منطقه یعنی فلسطین شکل گرفت.

وی ادامه داد: بعد از شکل گیری دولت های مدرن در خاورمیانه از میانه قرن 20 مهمترین عارضه ای که به منطقه تحمیل شده است عارضه رژیم صهیونیستی بود.

فلاحت پیشه با اشاره به اینکه در خاورمیانه با هدف استفاده دو منظوره یهودیان استقرار یافتند گفت: راضی نگهداشتن یهودیان یکی از آن اهداف بود و هدف بعدی جلوگیری از شکل گیری امپراتوری اسلامی یا از بین بردن زمینه های شکل گیری امپراتوری اسلامی جدید در آینده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ازسال 1948 اینها تبدیل به مهمترین مشکل دنیای اسلام شد و در هر دهه اعراب و مسلمانان یک جنگ با اسراییل داشتند، اولین جنگ در 1948 یعنی جنگ مقابله با تاسیس اسراییل بود جنگ بعدی 1956 و در دهه بعد یعنی 1967 جنگ دیگری شکل گرفت و در1973 جنگ رمضان که منتهی به امضای کمپ دیوید شد.

نماینده مردم اسلام آباد غرب ادامه داد: از آن زمان به بعد میان دولت های عرب جنگی شکل نگرفت زیرا کمپ دیوید تبدیل به موضوعی برای دو شقه کردن جهان اسلام شد و دو سال بعد هم جنگ صدام علیه ایران باعث شد اختلاف اصلی که بر سر فلسطین بود به اختلاف درون کشورهای اسلامی تبدیل شود و موضوع فلسطین تحت الشعاع 8 سال جنگ ایران و عراق قرار گیرد؛ چند سال بعد هم طالبان شکل گرفت و بعد هم داعش و هر ساله یک عامل انحرافی موجب شد که قدس تحت الشعاع قرار گیرد.

فلاحت پیشه با اشاره به اینکه امسال بیش از هر سال دیگر قدس تحت الشعاع داعش قرارگرفته است گفت: بخشی از این مربوط به اشتباهات حتی خود فلسطینی ها بود که بخشی از جوانان به جای جنگ علیه اسراییل به دل داعش رفته اند و حتی بخش دیگری از جوانان عرب که در خط مقدم اعم از سوری و غیره علیه رژیم صهیونیستی بودند در کنار داعش و گروههای تروریستی قرارگرفته اند و حتی ظرفیت های حمایت های از فلسطین در میان 83 کشور دنیا جمع شده اند در کنار داعش.

وی افزود: جبهه عملیاتی که قرار بود علیه اسراییل شکل بگیرد علیه بخش دیگری از دنیای اسلام شکل گرفته است؛در طول این مدت حتی اخبار سرکوب فلسطینی ها تحت تاثیر اخبار مربوط به داعش و سایر اخبار قرار گرفته وشاید یکی از معدود رسانه هایی که همچنان اخبار مربوط به فلسطین را مورد توجه قرار می دهد رسانه های جمهوری اسلامی ایران است.

فلاحت پیشه گفت: افراط گرایی اسلامی بیش از هر زمان دیگری به اسراییل کمک کرده است.

این نماینده مجلس گفت: دو جریان در دنیای اسلام در خدمت منافع رژیم صهیونیستی به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بوده اند؛ جریان سازش که پس از کمپ دیوید شکل گرفت و بعد از آن جریان لاییسم که به دنبال گرفتن جهاد اسلامی از فلسطین بود.

وی افزود: جریان دیگرارتجاع عرب بود که هر گونه نگاه مترقی به هر تحولی در جهان اسلام را رد می کند چون دیدش ارتجاعی است. ارتجاع عرب در زنده نگهداشتن اختلافات گذشته بزرگترین خدمت را به اسراییل کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها