رئیس‌جمهور در پیامی با تسلیت شهادت سه محیط بان فداکار تاکید کرد: محیط‌بانان و جنگل‌بانان در خط مقدم دفاع از سرمایه‌های طبیعی و شکننده کشور قرار دارند.
کد خبر: ۹۱۷۰۵۲
پیام روحانی در پی شهادت 3 محیط‌بان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در پیامی با تسلیت شهادت محمد دهقانی، پرویز هرمزی و منوچهر شجاعیان سه محیط بان شجاع و فداکار در درگیری با شکارچیان متخلف، تصریح کرد: شهادت این محیط‌بانان خط مقدم دفاع از سرمایه‌های طبیعی و شکننده کشور، تاکیدی بر ضرورت‌ مقابله با تخریبگران و مهاجمان به محیط زیست است.

متن پیام روحانی که روز دوشنبه توسط معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست در بندر عباس و در مراسم تشییع پیکرهای دو تن از این شهیدان قرائت شد به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت سه محیط بان شجاع و فداکار «محمد دهقانی»، «پرویز هرمزی» و «منوچهر شجاعیان» در درگیری با شکارچیان متخلف، خبری تأسف‌آمیز و اندوهبار است که یک بار دیگر ضرورت‌ها را برای مقابله با تخریبگران و مهاجمان به محیط زیست کشور هشدار داده و گوشزد می‌کند.

محیط‌بانان و جنگل‌بانان عزیز ما که امروز در خط مقدم دفاع از سرمایه‌های طبیعی و شکننده کشور قرار دارند، متأسفانه آماج افراد و گروه‌هایی قرار می‌گیرند که جز مطامع خود نمی‌بینند و این راه، مسیر درست مدافعان حقوق ملت‌هاست، مدافعانی که این بار در دفاع از موهبات الهی و ایستادگی بر سر عهد خویش با مردم، جانشان را فدا کردند. مدافعانی که حیات و زندگی را برای مردم‌شان پاس می‌دارند، حتی اگر به قیمت جانشان تمام شود.

ضمن تقدیر از نیروی انتظامی که با دقت و سرعت ضاربین مجرم را شناسایی و بازداشت کرده است؛ شهادت این محیط بانان رشید را به ملت ایران، بویژه مردمان خونگرم و صبور استان‌های هرمزگان و فارس تسلیت می‌گویم و برای خانواده و بازماندگانشان از درگاه خداوند متعال طلب صبر و اجر می‌نمایم.

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
حسن
-
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
۰
۰
...چگونه ممكنست ظرف 2روز سه نفر محیط بان زحمتكش توسط عده ای از خدا بیخبر به ان طریق وحشیانه بقتل برسند .اش بقدری شوراست كه قاچاقچیان را چنین جسور وگستاخ كرده1و2-چرا محیط بانان را مسلح نمیكنید وبه انان حق تیر نمیدهید كه از كمر به پائین قاچاقچیان وادمكشها را كه رفتارشان بسیاربیرحمانه وخشونت امیز بوده مورد اصابت قرار دهند.3-اخر این چگونه محیط بانی است كه با دست خالی وظیفه خودرا انجام دهند انان انقدر لاعلاج وبیچاره هستند كه با وجود خطرات مهلك وكشته شدن 130نفر شان در این چند سال اخیر بازهم قبول مسئولیت میكنند.







شهروند
-
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
۰
۰
چرا مجلس قوانین حمایتی محكمی جهت دفاع از محیط بانان وضع نمی كند چرا باید جوانان این كشور بخاطر بی قانونی در معرض خطر قرار بگیرند شكارچی كه غیر قانونی مبادرت به شكار می كند باید عواقب كارش را ببیند چرا جور بی قانونی آنها راباید محیط بانان زحمتكش بدهند؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها