وزیر اول اسکاتلند در واکنش به نتیجه همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا گفت که برگزاری همه پرسی دیگری درباره استقلال اسکاتلند از پادشاهی متحده بریتانیا محتمل است.
کد خبر: ۹۱۶۳۶۵
اسکاتلند: برگزاری همه‌پرسی جدید استقلال از بریتانیا محتمل است

به گزارش جام جم آنلاین، خانم «نیکلا استرجون» وزیر اول اسکاتلند در کنفرانس خبری امروز جمعه در واکنش به نتیجه همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا گفت: برگزاری همه پرسی جدید درباره استقلال اسکاتلند از بریتانیا ممکن است.

نتیجه نهایی شمارش آرای رفراندوم خروج یا ماندن پادشاهی متحده از اتحادیه اروپا نشان می دهد که طرفداران خروج با تقریبا 4 درصد آراء بیشتر به پیروزی رسیده اند.

در میان کشورهای پادشاهی متحده بریتانیا، انگلستان و ولز به جدایی از اتحادیه اروپایی و اسکاتلند و ایرلند شمالی به ماندن در اتحادیه اروپا رأی دادند. مسأله‌ای که می‌تواند بار دیگر مباحث مرتبط با استقلال کامل در این دو کشور را بار دیگر مطرح سازد.

منطقه اسکاتلند در همه پرسی ماندن یا خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به نفع تداوم حضور در اتحادیه رای داد حال آنکه نتیجه نهایی سرنوشت دیگری را برای این کشور رقم زد.

استرجون با بیان این مطلب که اسکاتلند جدایی از اتحادیه را بر نمی تابد، گفت: گزینه برگزاری مجدد همه پرسی جدایی اسکاتلند از بریتانیا باید روی میز باشد که البته الان هم هست.

اسکاتلند در سال میلادی ۲۰۱۴ نیز همه پرسی را برای جدایی از انگلستان برگزار کرد که با شکست مواجهه شد. حال با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، استرجون می گوید که با آغاز دور بعدی پارلمان اسکاتلند، ارائه قوانین لازم برای برگزاری همه پرسی جدید در دستور کار قرار می گیرد.

صبح امروز جمعه بلافاصله پس از مشخص شدن نتیجه نهایی همه پرسی خروج از اتحادیه، احزاب جدایی طلب ایرلند شمالی نیز از تلاس برای برگزاری همه پرسی با هدف اتحاد با جمهوری ایرلند خبر دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها