گروهی از نمایندگان دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا در اعتراض به قانون حمل سلاح در این کشور با نشستن بر روی زمین در مجلس نمایندگان، تحصن کردند.
کد خبر: ۹۱۶۲۲۹
نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا تحصن کردند +عکس

به گزارش جام جم آنلاین ، خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه با انتشار این خبر گزارش داد: تحصن نمایندگان دمکرات که خواستار اقدام و بازبینی قانون کنترل سلاح شده بودند، منجر شد تا دوربین های مجلس نمایندگان خاموش شود.

رویترز گزارش داد: نمایندگان دمکرات روز گذشته (چهارشنبه) با تحصن خود خواستار انجام برگزاری رای گیری در مورد اصلاح و سخت تر کردن قانون کنترل سلاح گرم در آمریکا شدند.

بنا بر این گزارش، پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که با این اقدام نمایندگان دمکرات روبرو شد، تنفس اعلام کرد و در نتیجه بنابر آیین نامه دوربین های مجلس نمایندگان خاموش شد.

شبکه تلویزیونی فرانس 24 نیز با پوشش این خبر گزارش داد: نمایندگان متحصن پس از آنکه متوجه شدند مسئولان اقدام به خاموش نمودن دوربین ها کردند، توسط دوربین گوشی های شخصی و از طریق شبکه های اجتماعی «فیس بوک» و «پریسکوپ توییتر» اقدام به انتشار تصاویر این تحصن نشسته بر روی زمین مجلس نمایندگان آمریکا کردند.

بنابراین گزارش، نمایندگان متحصن خواستار تشدید قوانین کنترل حمل سلاح در آمریکا بودند.



این گزارش می افزاید: نمایندگان معترض، نمایندگان جمهوریخواه را که در دو مجلس سنا و کنگره از اکثریت برخوردار هستند، به اهمال و عدم تمایل در بازبینی کنترل قوانین حمل سلاح در آمریکا متهم می کنند.

رویترز افزود: این تحصن در واکنش به کشتار «اورلاندو» که در آن 49 نفر کشته شدند، صورت گرفت.
رابرت لوئیس نماینده ایالت جورجیا که رهبری این تحصن را برعهده داشت با حضور در برابر تریبون مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد تا برآورده شدن خواسته آنها این تحصن ادامه خواهد داشت.

اسکات پیتر، نماینده دمکرات از ایالت کالیفرنیا به خبرگزاری رویترز گفت: رئیس مجلس (پل رایان) دوربین ها را در کنترل دارد، ما هنگام ظهر متوجه این مطلب شدیم که وی آنها را خاموش کرد.

اشلی استرانگ، سخنگوی پل رایان در این باره در بیانیه ای اعلام کرد که مجلس نمایندگان نمی تواند توسط افرادی که قوانین و آیین نامه ها را رعایت نمی کنند به کار خود ادامه دهد، در نتیجه تنفس اعلام شد.


رویترز گزارش داد: این تازه ترین تلاش نمایندگان دمکرات برای مجاب کردن طرف جمهوریخواه جهت رسیدگی به اصلاح قوانین کنترل سلاح است.

شبکه تلویزیونی سی ان ان در مورخ 24 خرداد ماه گذشته، گزارش داد: میانگین دوره زمانی وقوع کشتار جمعی در آمریکا به هر 64 روز یک بار رسیده است.

سی ان ان در گزارش خود عنوان کرد: شهروندان آمریکایی بیش از هر کشور دیگری در جهان سلاح دارند؛ برآورد می شود که 270 تا 310 میلیون قبضه سلاح گرم در آمریکا در گردش است؛ با توجه به جمعیت 319میلیون نفری آمریکا، این بدان معنی است که برای هر آمریکایی یک اسلحه وجود دارد.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها