دادستان عمومی و انقلاب شهرری خبر داد؛

کشف ۱۳۰سکه متعلق به دوره آل بویه از اتاقک یک قبرکن در ری

مرد جوان شهرستانی که قصد داشت محموله سکه‌های تاریخی را به قاچاقچیان عتیقه بفروشد در ایستگاه متروی شهید بهشتی شهر تهران در دام پلیس انتظامی گرفتار شد.
کد خبر: ۹۱۵۶۲۴
کشف سکه‌های هخامنشی در ایستگاه مترو
به گزارش جام جم آنلاین،سرهنگ علی راقی، فرمانده یگان انتظامی مترو شهر تهران گفت: با توجه به گزارشات دریافتی و سوابق کشف اشیاء قاچاق و عتیقه در ایستگاه‌های شهر تهران، ماموریت های هدفمند توسط گشت انتظامی مترو تشدید شد، تا اینکه روز 26 خرداد ماه عوامل گشت انتظامی مستقر در ایستگاه متروی شهید بهشتی به مرد جوانی که در حال حمل یک کوله پشتی حجیم بود، مشکوک می‌شوند.
فرد مظنون به محض مشاهده پلیس قصد مخفی شدن در میان جمعیت را داشت که دستگیر و توسط عوامل انتظامی به مقر منتقل می‌شود.
در بازرسی بدنی از متهم یک عدد سلاح سرد ، یک کیسه پارچه ای حاوی 25 عدد سکه هخامنشی کشف می شود و در بازجویی‌ها ماموران دریافتند که متهم سکه‌‌ها از فردی به نام علیرضا در خرم آباد گرفته است.
راقی با اشاره به اینکه فرد تبهکار برای فریب پلیس ادعا می‌کرد، سکه‌ها تقلبی است، افزود: مامورن در بررسی تلفن متهم فیلم‌هایی از کاوش کوه مشاهده کردند و سپس با تکمیل تحقیقات متوجه شدند که این سکه‌‌ها اصل بوده و قرار است به دست سرکرده‌ای در خیابان بخارست برسد.
وی ادامه داد: قاچاقچی عتیقه قصد داشت با پرداخت پول از مجازات قانونی فرار کند ولی مامور پلیس مبلغ مورد نظر را ضمیمه پرونده کرد و تبهکار حرفه‌ای در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
به گفته این مقام انتظامی؛ ناوگان ریلی شهری، مکانی نا ایمن برای قاچاقچیان و سودجویانی است که می‌‌خواهند به اهداف شوم خود برسند، چراکه با تشدید مراقبت‌ها و گشت زنی‌‌ها هدفمند اجازه هیچگونه اعمال مجرمانه به تبهکاران داده نمی‌شود.
شایان ذکر است؛ طبق گزارش ارائه شده از سوی کارشناس سازمان میراث فرهنگی ، سکه‌های مکشوفه مربوط به دوره هخامنشی است و جزو اولین مسکوکات ضبط شده در ایران باستان یه شمار می‌آید.
منبع: باشگاه خبرنگاران
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
نرم افزار موبایل
-
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
۰
۰
۲۵عددسكه؟ كول پشتی حجیم؟اصلا بهم جور نمیاد فكر كن سكه ها اندازه سكه ۵۰۰تومانی باشه راحت در جیب ها جا میگیره واحتیاج به كوله پشتی برای حمل انها نداره باید قضیه چیز دیگری باشه
reza
-
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
آقای نرم افزار شما دیگه چرا ؟! كوله پشتی برای رد گم كردن بود والا می توانست سكه ها را در پری كلاه، داخل شلوار و ده ها مخفیگاه دیگر جاسازی كند!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها