انتقاد وزیر بهداشت از انتشار فیش های نجومی:

افشاگر مستوجب پیگرد قضایی است / کفران نعمت نکنیم!

وزیر بهداشت، درمان در تلگرام خود متنی منتشر کرد و در آن از اتفاق های پیرامون فیش های نجومی مدیران انتقاد کرد.
کد خبر: ۹۱۴۷۲۹
افشاگر مستوجب پیگرد قضایی است / کفران نعمت نکنیم!

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر حسن قاضی زاده هاشمی نوشت:

✍شمشیر دو لبه

دو ماه از انقلاب نگذشته بود که اولین وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران به نام دکتر حسن نزیه، عضو کابینه مرحوم مهندس بازرگان برای زیارت و کار اداری به همراه هیئت بلند پایه به مشهد آمده و در هتل هایت مشهد اقامت داشتند. در آن زمان من دانشجوی سال سوم دانشکده پزشکی بودم.

اولین باری که فیش در کشور افشا شد مربوط به همین سفر بود که هزینه سه روز اقامت هیئت همراه وزیر ۱۷ هزار تومان شده بود؛ هواداران حزب توده کپی فیش مربوطه را بر در و دیوار خیابانها و دانشگاهها چسبانده بودند و بلوایی در کشور بپا کردند. البته بعدها این سنت سیئه که ضد ارزشهای اخلاقی و اسلامی است تا امروز ادامه یافت و هر روز دریغ از دیروز...

در مباحث اخیر نیز، برخی دوستان باید بدانند این شمشیری که بر پیکر انقلاب اسلامی وارد می کنند، دولبه دارد؛ درست است که از یک طرف آن روحانی و دولت او را می زنید، ولی با طرف دیگر، روحانیت و نظام را نشانه رفته اید!

من معتقدم که حقوق نامتعارف، یا طبق ضوابط و مقررات پرداخت شده و یا خارج از آن. اگر مدیری طبق ضوابط موجود حقوقی دریافت داشته که نا متعارف است، راه حل این مشکل بجای آبرو بردن از او و «افشاگری های توده وار»، اصلاح آن ضوابط از مجاری قانونی است. اگر هم فردی خارج از ضوابط و مقررات وجهی از بیت المال دریافت داشته، حتما باید به قوه قضاییه معرفی شود و احدی حق ندارد قبل از قطعیت تخلف او در دستگاه قضایی، آبروی کسی را ببرد. به عبارتی در هر دو صورت فرد افشاگر مستوجب پیگرد قضایی است.

فراموش نکنیم که دین حنیف آیین پوشیدگی است نه افشا گری؛ در این ماه که ماه بندگی است سرکشی نکنیم، با آبروی انسان ها بازی نکنیم، اعتماد مردم را بیش از گذشته به کارآمدی دین در اداره کشور سلب نکنیم و از گزند نفس اماره به خدا پناه بریم. شمشیرها را در غلاف نگه داریم و به هوش باشیم که ممکن است حرکت ما به اراده دیگرانی آغاز شده باشد که در کمین نابودی این انقلاب (که موهبت الهی است) نشسته اند. کفران نعمت نکنیم و از خشم و غضب خدا و خلق خدا بترسیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۹
ناشناس
-
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
۰
۰
...ماهی زسر گندد نی ز دم
سعید
-
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
۰
۰
واقعا كه از شما انتظار نداشتیم اینگونه برخورد كنید.
آبان
-
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
۰
۰
با سلام
حرف جناب وزیر كاملا متین و بجا ولی تكلیف چیست ؟؟؟ یعنی ملت سكوت كنند تا عده ای به عناوین مختلف پول های هنگفت به جیب بزنند؟؟ این حرف آقای وزیر وقتی درست است كه اگر یه شخصی حالا هر كس می خواهد باشد وقتی دزدی وی مسجل شد در رسانه به اسم ب.ز و م.ر از وی نام برده نشد و مردم تا عقوبت كار وی را دیدند صحیح است. نه وقتی كه هر كسی تو مملكت ما تا وقتی در قدرت هست میتونه بخوره و ببلعه و اطرافیان خودش رو به فیض برسونه بعد هم هیچی به هیچی... به اینجا كه میرسه همه دم از مسلمانی میزنند. بابا بس كنید یا طرف حقش بوده كه نوش جونش نباید ابایی داشته باشه از افشای فیش حقوقی و یا مستحق دریافت اون پول نبوده كه باید جواب بده دیگه اسلام و روحانیت و اینا رو چرا وسط میكشید ؟؟؟
علی
-
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
۰
۰
جناب وزیر مردمی و دوست داشتنی و دلسوز و پر كار .برادر عزیز سرور گرامی چرا باید در نظام اسلامی كه قرار است همه آحاد جامعه از امكانات موجود بهره مند گردند و خود بهتر از خیلی ها مطلع هستید كه بسیاری از هموطنان در فقر مطلق بسر می برند و در مقابل تعدادی از مدیران با برداشت های نجومی از بیت المال باعث دلسردی مردم نسبت نظام میشوند و چگونه راضی میشوید كه فاصله طبقاتی روز به روز بیشتر و بیشتر گردد.
بهنام
-
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
۰
۰
اگه فاش نمی شد كه بخور بخور ادامه داشت مثل دیگر حقوقی كه به ناحق از جیب مردم میرود.من 33 ساله بیكار و امثال من كه تا دلت بخواد هست چی.تازه بهونه هم نیارید چون هم سواد دانشگاهی نسبتا خوب داریم هم كار بلدیم تا حدودی.اما اونقدر كه آقایان میخورند دیگر پولی نمیماند تا ما را به كار بگیرند.همه ما میشیم مجرد و فساد زیاد میشه و ماها تبدیل میشیم به سرطان برای جامعه.حالا شما بشین شعار بگو...
روح اله مهدلو
-
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
۰
۰
آقای وزیر واقعا به این بینش شما تاسف می خورم...اتفاقا كار خوبی بوده بلكه به این طریق مردم اخلالگران و مفسدان اقتصادی رو بهتر می شناسن....
حمید
-
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
۰
۰
درود بر ذات افشاگر آقای وزیر مگر ماجرای زیاده خواهی عقیل از امام علی (ع) كه می خواست از سهمیه بیت المال مقداری بر سهمش بیفزاید تا بهتر بتواند زندگیش را اداره كند. را نشنیده اید. امام برعكس شما از افشاگر این ماجرا انتقاد نكرد بلكه ذغال بر دست زیاده خواهان گذاشت.
امیر
-
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
۰
۰
راست میگه چون همه كه این كارها انجام نمیدن پول كه از جیب خوش نباشه ولی به جیب خوش این وزیری كه برای مردم می خواد كار كنه كه قشر كم درآمد به راحتی كار كنند و زندگی كند
عباس داودی
-
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
۰
۰
آره خیلی كار بدیه آدم تو كار بقیه دخالت كنه.خدا ازشون نگذره هركسی چشم دیدن حقوق ۲۰۰ ملیونی رو نداره.!!اصلا هم مهم نیست منی كه درس خوندم مشغول كارگری باشم به زور یه ملیون بگیرم.تازه من خوش شانسشم .بعضی دوستام بعد چند سال فارغ التحصیلی حتی همین كارگری رو هم ندارن.
هموطن
-
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
۰
۰
ولی اگر این فیش ها افشا نمیشدند تا صدها سال هم كسی پیگیر مبالغ نجومیش نمیشد
reza
-
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
۰
۰
عجبا آقای دكتر!!!!!من فكرمیكنم جناب دكتر تازه ازمریخ تشریف آوردن وازیك سری مسایل بیخبرند.جهت اطلاع ایشان اعلان بفرمایید،این پوشیدگی كه شما میفرماییدباعث مخفی ماندن این چنین كارهایی میشودوشخص خاطی كیف پولهایی كه میگرد رو میبرد.از دو واژه انسان و آبرو نام بردید،به نظرشماكسی كه این چنین كاری میكند انسان است؟یا آبرو دارد؟؟؟وقتی یكی چوب حراج به آبروی خود میزند شما چرا ناراحت آبروی آنید؟؟جناب دكترعزیز...سرور....آقا.....بجای طرفداری از دزدها كاش طرفدار مردمی باشید كه شبها گرسنه میخوابند،كاش میگفتید،حد را اجرا كنید ،دست این دزدها را بزنیدتا كسی فكر دزدی نیافتد
مریم
-
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
۰
۰
چرا از افشاگری میترسیم
سامی
-
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
۰
۰
باشه شما نجومی حقوق بگیر تا در كشور كودكان كار داشته باشیم.
حمیدرضا نصرتی
-
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
۰
۰
بنام ایران؛بسیار بسیار جای تآسف است كه چنین واكنشی را آنهم از طرف شخص وزیر میبینم ما در عصر روشنفكران آزاده و آزاداندیش زندگی میكنیم كه معتقددان به آن از افشاگری منابع مالی روسای جمهور آمریكا و انگلیس و آلمان و....قرن 21 در این جهان نا امن و پردردسر ابائی ندارند.......پس بهتر نبود موارد رسانه ای شده برخورنده نباشد؟بقول حافظ بزرگ ما:
"چون دورفلك یكسره بر منهج عدلست خوش باش كه ظالم نبرد راه بمنزل".
Aaaa
-
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
۰
۰
چرا یه مطالبیو اینجا میذارین كه جرات نشر نظرات مردمو ندارین.
كاوه راد
-
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
۰
۰
نه آقای وزیر! نه این نامه‌ی پرعتاب و خطاب و نه این ژست انقلابی، هیچكدام از وقاحتِ ماجرا كم‌ نمی‌كند. افشای فیش‌های حقوقی چند صدمیلیونی در وزارت تحت امر خود را جرم و سنت توده‌وار خوانده‌اید و از قوه قضائیه خواسته‌اید برای مجازات افشاگران به میدان بیاید .

لای كدام كتاب قانون را بازكرده‌اید كه گفته است افشای فیش حقوقی كارمندانتان جرم است؟ حریم خصوصی است؟ كه افشایش وزیر رقیق‌القلب مملكت را این‌چنین به تهدید در رسانه‌ها وامی‌دارد.

گفته‌اید افشای این فیش‌ها شمشیری به پهلوی روحانیت و انقلاب است. آن كلمه‌ی افشا را باید حذف كنید تا جمله‌تان دقیق شود. این فیش‌ها شمشیر است به نجابت ملت آقای وزیر!

وقتی با حقوق پنج ماه یك كارمندتان می‌شود چهارتا آلونك ساخت انتهای حیاط بیمارستان تا همراهان بیمار، خسته و غریب و درمانده، در گرمای تابستان و سرمای زمستان، شب و روزشان را روی یك تكه مقوای مندرس، بی‌پول، بی‌آب، بی‌غذا، بی‌سرپناه و بی امید سر نكنند.

گفته‌اید دین حنیف آئین پوشیدگی است نه افشاگری. كلاه حیرت از سر عقل می‌پرانید آقای وزیر! آئین حنیف شما را تنها به پوشیدگی در فیش‌های حقوق كارمندانتان خوانده است؟ شما را نخوانده است به رعایت عدالت میان زیردستان، به پرهیز از ستم و خیانت، به رعایت امانت و احقاق حقوق محرومان؟

آئین حنیف شما را به نهیب نخوانده است كه : «انصف اللَّه و انصف الناس من نفسك و من خاصة اهلك و من لك فیه هوی من رعیتك» داد خدا را و داد خلق را از خودت بستان. بدهكار مردم باش. "و من خاصه اهلك" و به ویژه حق مردم را از كسانی بگیر كه كسانِ نزدیك تواند " و من لك فیه هوی من رعیتك " و اگر در بین مردم قشر و جماعتی هستند كه مورد حمایت خاص تو هستند، از آنها داد مردم را بگیر.

آقای وزیر !

خرداد برای ما به خرمشهر گره خورده است. خرمشهر به محمدجهان‌آرا. جهان‌آرا به آن جمله‌ی شكوه‌مندش درمیانه‌ی نبرد كه به یارانش گفت: اگر شهر سقوط كرد دوباره آن را فتح می‌كنیم. مراقب باشیم ایمانمان سقوط نكند.

كاش این‌را بنویسید بگذارید كنار آن عكس دكتر شریعتی در اتاقتان. روزی چند بار به خودتان بگوئید: این میز و صندلی اگر رفت مهم نیست. مراقب باشیم ایمانمان سقوط نكند.


عدالت
-
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
۰
۰
چه عیبی داره «افشاگری های توده وار» علیه
چیاول بوژوا وار و امپریال وار سیستم ارباب رعیتی و افكار لیبرالیستی
كنتت
-
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
۰
۰
اون جمله ی آخر كه گفته " كفران نعمت نكنیم " اشكمو در آورد.
انقلابی
-
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
۰
۰
عجب!
میگن از آن نترس كه های و هوی دارد ....
بعضی ها! با پنبه سر می بُرن !
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها