10 عضو باند سارقان که در پوشش ماموران قلابی محموله دلار به ارزش شش میلیارد تومان را سرقت کرده بودند، در عملیات بامدادی پلیس دستگیر شدند.
کد خبر: ۹۱۴۰۷۰
سناریوی ماموران قلابی برای سرقت میلیاردی

به گزارش جام‌جم ، شامگاه بیست و سوم خرداد امسال دو مرد با حضور در پلیس آگاهی تهران از ماموران قلابی به اتهام سرقت یک محموله دلار شکایت کردند.

یکی از آن دو که کارمند صرافی بود، به افسر تحقیق گفت: صاحب صرافی در خارج از کشور بود. امروز با من تماس گرفت و خبر داد که محموله دلارهایی که سفارش داده، آماده شده و نشانی فروشنده دلارها را به من داد.

طبق خواسته کارفرمایم، برای تحویل گرفتن محموله دلار که ارزش آن شش میلیارد تومان بود، با تاکسی به دفتر فروشنده رفتم. پس از گرفتن محموله دلارها به سمت دفتر صرافی حرکت کردیم. تاکسی به سمت تقاطع نواب ـ گلشن در حرکت بود که ناگهان سرنشینان سه دستگاه خودروی پژو سد راه ما شدند.

کارمند صرافی تصریح کرد: خواستیم از خودرو پیاده شویم که چند نفری ازآنها در حالی که مسلح بودند به سمت خودروی تاکسی آمده و اجازه پیاده شدن را به ما ندادند. آنها مدعی بودند مامور هستند و ما در حال انتقال ارز قاچاق هستیم و باید برای تحقیقات به اداره پلیس برویم. آنها بی‌سیم و سلاح به دست داشتند و همدیگر را با عناوین پلیسی صدا می‌زدند و ما هم باورمان شده بود که پلیس هستند. هر چه گفتیم اشتباه گرفته‌اند و محموله دلارها را قانونی خریده‌ایم و فاکتور داریم، بی‌فایده بود.

وی گفت: دو نفر از ماموران سوار خودرویمان شدند و حرکت کردیم و ماموران دیگری که همراه آنها بودند، خودروی ما را همراهی کردند. پس از طی مسافتی آنها در خارج از شهر خودروی تاکسی را متوقف و با سرقت محموله دلار ما را در همان جا رها وفرار کردند.

همزمان با این شکایت و تشکیل پرونده قضایی، با دستور عموزاد، بازپرس شعبه چهارم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 34 تهران، تحقیقات ماموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران برای دستگیری سارقان مامور نما ادامه پیدا کرد.

چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهمان فراری انجام گرفت و در ادامه تحقیقات ماموران رد دو نفر از سارقان مامورنما را به دست آوردند و شامگاه سه‌شنبه آنها را دستگیر کردند. این دو نفر در بازجویی‌های اولیه به سرقت اعتراف و هویت اعضای فراری باند را فاش کردند. ماموران در قالب چند گروه عملیاتی به مخفیگاه‌های دیگر اعضای این باند اعزام شده و ساعت چهار بامداد دیروز هشت عضو دیگر این باندرا دستگیر و محموله دلارهای سرقتی از خانه سرکرده این باند و همدستانش را کشف کردند.

این 10 متهم 19 تا 50 ساله، برای ادامه تحقیقات به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند. با تحقیق از اعضای این باند مشخص شد نقشه این سرقت را مردی که با صاحب صرافی آشنایی داشته، طراحی کرده و براساس آن اعضای باند، این سرقت را تحت پوشش پلیس قلابی اجرا کرده‌اند.

این در حالی بود که ماموران هنگام بررسی پرونده این متهمان متوجه شدند شیوه سرقت آنها، شباهت بسیاری به سرقت ازمرد طلافروشی دارد که چندی پیش سارقان مامورنما کیف پر از طلایش را دزدیده‌اند. بررسی در این ارتباط آغاز شده است.

تحقیقات برای دستگیری طراح اصلی سرقت محموله دلار ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها