رییس جمهوری اعلام کرد که دولت جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی از آمریکا به علت ضبط و دستبرد به حدود دو میلیارد دلار از اموال بانک مرکزی، به دیوان دادگستری بین المللی شکایت کرده و خواستار محکومیت اقدام ضد ایرانی واشنگتن و جبران خسارات شده است.
کد خبر: ۹۱۳۹۹۱
دولت ایران از آمریکا شکایت کرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی که چهارشنبه شب در ضیافت افطار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران سخن می گفت، تصریح کرد: دولت یازدهم تا احقاق حقوق مردم و به دست آوردن اصل و خسارت وارده ، موضوع را دنبال خواهد کرد.

رییس جمهوری که اظهاراتش با تکبیر خانواده معظم شهدا و ایثارگران تایید می شد، گفت: دنبال کردن حقوق ملت به معنای ادامه راه شهیدان است. دکتر روحانی با بیان اینکه اموال این مردم که نزدیک به 2 میلیارد دلار بوده براثر یک بی احتیاطی در دسترس آمریکایی ها قرار گرفته بود، افزود: دادگاه های آمریکا با صدور احکامی غیرقانونی گفته اند که این اموال باید در اختیار آمریکایی هایی و خانواده کسانی قرار گیرد که در لبنان کشته شده اند و معلوم نیست آمریکایی ها در لبنان چه می کرده اند و این موضوع چه ارتباطی به ایران دارد. رییس جمهوری اظهارداشت: در برابر این حادثه نباید ساکت بمانیم و دیروز به طور رسمی شکایت خود را در دیوان دادگستری بین المللی به ثبت رساندیم و این شکایت را تا رسیدن به نتیجه پیگیری خواهیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها