وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای پس از دیدار «جان کری» و «محمد جواد ظریف» در اسلو اعلام کرد: دو طرف در زمینه ادامه اجرای برجام از جمله رفع تحریم های بانکی، گفت و گو کرده اند.
کد خبر: ۹۱۳۸۵۳
مذاکرات  70 دقیقه ای کری و ظریف درباره رفع تحریم های بانکی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در این بیانیه آمده است: 'دو طرف، درباره ادامه اجرای توافق هسته ای و از جمله موضوعات مربوط به رفع تحریم های بانکی مربوط به مسائل هسته ای، بحث کردند.'

بر اساس این گزارش، وزیر امور خارجه ایران و همتای آمریکایی اش امروز در هتلی در شهر اسلو (نروژ) به مدت 70 دقیقه پشت درهای بسته گفت و گو کردند.

به نوشته آسوشیتدپرس، «کری در این دیدار از ظریف خواسته است که ایران از نفوذ خود در سوریه برای تضمین کمک های بشردوستانه و حفظ آتش بس شکننده میان طرف های درگیری استفاده کند.»

بر اساس این گزارش، وزیر امور خارجه ایران پیش از این تاکید کرد که آثار روانی به جا مانده از تحریم های گذشته، بانک های اروپایی و آسیایی را از داد و ستد رسمی با ایران باز می دارد.

آسوشیتدپرس نوشت: 'جان کربی' سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، دیروز در گفت و گو با خبرنگاران، تلویحا نقش واشنگتن در این 'بقایای روانی' را تکذیب کرد.

منبع:ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها