قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران در گفتگو با جام جم آنلاین:

بارش ها مشکل کم آبی را حل نکرد / 70 درصد تهرانی ها الگوی مصرف را رعایت می کنند

قائم مقام مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر اینکه 70 درصد جامعه آماری در تهران در مصرف آب تا حدودی الگوی مصرف را رعایت می کنند گفت:قطع آب مشترکان پرمصرف به قانون تبدیل شده است و در حقیقت این قانون قصد دارد با مشترکانی که بیش از الگوی مصرف، آب شرب مصرف می کنند مقابله کند.
کد خبر: ۹۱۳۷۱۸
بارش ها مشکل کم آبی را حل نکرد / 70 درصد تهرانی ها الگوی مصرف را رعایت می کنند

ایرج نوذری پور در گفتگو با خبرنگار جام جم آنلاین در پاسخ به این پرسش که آیا امسال برنامه ای برای مقابله با مشترکان پرمصرف آب دارید گفت: از مدتها پیش وزارت نیرو به دنبال قانونی کردن قطع آب مشترکان پرمصرف بودو سرانجام بعد از کش و قوس های فراوان قطع آب مشترکان پرمصرف قانونی شده است اما به هر حال فعلا برنامه ای برای اجرای آن نداریم.

نوذری پور با اشاره به اینکه 70 درصد جامعه آماری در تهران وضعیت متعادل در مصرف آب دارند و الگوی مصرف را رعایت می کنند تصریح کرد :مشترکان پرمصرف مشترکانی هستند که به ازاء هر خانوار بیش از 20 متر مکعب در شبانه روز آب مصرف می کنند.

قائم مقام مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران خاطر نشان کرد: الگوی مصرف برای مشترکان تهرانی در ماه به ازاء هر خانوار 20 متر مکعب است،بنابراین چنانچه مشترکان 5 برابر این عدد آب مصرف کنند جزء مشترکان پرمصرف قرار می‌گیرند.

به گفته وی، اگر چه شرایط بارندگی امسال تا حدودی مناسب بوده اما نباید مردم تصور کنند که چون وضعیت بارش امسال خوب بوده پس مشکل کم‌آبی حل شده است.

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اظهار داشت: به هر حال تاکید ما این است که اگر چه بارش‌های امسال تا حدودی وضعیت آب‌های سطحی و ذخایر سدها را مناسب کرده است اما این ذخایر تنها مقطع یک ساله را پوشش می‌دهد و وضعیت منابع آب استراتژیک و منابع زیرزمینی وضعیت بحرانی و اسفناکی دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها