رئیس کانون بانک ها و موسسه های اعتباری خصوصی گفت : نرخ سود سپرده های یکساله از اول تیرماه به 15 درصد کاهش می یابد.
کد خبر: ۹۱۳۴۷۰
کاهش نرخ سود سپرده های بانکی به 15درصد از اول تیر

به گزارش جام جم آنلاین، کورش پرویزیان در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت : این تصمیم در پی اقدام داوطلبانه بانکها و با توجه به کاهش نرخ تورم و حمایت بانک مرکزی از بازار بین بانکی گرفته شده است.

وی اضافه کرد: نرخ سود سپرده در مرحله اول با توجه به کاهش تورم به 12 درصد از ابتدای تیرماه امسال تا 15 درصد کاهش می یابد اما با ادامه کاهش نرخ تورم امیدواریم نرخ سود سپرده باز هم کاهش یابد تا برای بنگاه های کوچک و متوسط فضای بهتر تامین مالی ایجاد شود.

پرویزیان گفت: این اتفاق به متعادل شدن نرخ ها کمک می کند و سپرده گذاران، تسهیلات گیرندگان و سهامداران بانک ها در شرایط برد - برد و منصفانه قرار می گیرند.

وی افزود: بانک های مهم خصوصی برای کاهش نرخ سود سپرده داوطلبانه اعلام آمادگی کردند و فکر می کنم بانک های دولتی نیز همراهی کنند.

رئیس کانون بانک ها و موسس های اعتباری خصوصی گفت: تجربه نشان داده است با کاهش نرخ سود سپرده، نرخ سود تسهیلات هم کاهش یابد ، در گذشته نرخ سود تسهیلات بیش از 28 درصد داشتیم که اکنون در شبکه بانکی این نرخ وجود ندارد البته کاهش نرخ سود تسهیلات با فاصله زمانی اتفاق می افتد زیرا به تعهداتی که درباره نرخ سود سپرده داریم همچنان متعهدیم و باید نرخ سودهای قبلی را پرداخت کنیم.

پرویزیان افزود: در آینده نه چندان دور نرخ سود تسهیلات متناسب با کاهش نرخ سود سپرده کاهش می یابد.

وی گفت: قراردادهای یکساله همچنان پابرجاست اما اگر بعد از تیرماه قراردادهای جدیدی منعقد شود با نرخ سود جدید خواهد بود.

پرویزیان افزود : نرخ تسهیلات متناسب با مصوبه شورای پول و اعتبار است و بانک ها در چارچوب شورای پول و اعتبار و ابلاغیه های بانک مرکزی عمل می کنند اما نرخ موثر سپرده های بانکی ، ذخایر قانونی و هزینه های بیمه، شرایطی را فراهم می کند تا بانک ها در محدوده مصوبه شورای پول و اعتبار عمل کنند و کاهش بیشتر نرخ سود تسهیلات منوط به کاهش بیشتر نرخ سود سپرده هاست که با اقدام اخیر کاهش نرخ سود سپرده، مسیر این کار فراهم خواهد شد.

وی گفت: افزایش سرمایه بانک های دولتی منوط به مصوبه مجلس است اما برای افزایش سرمایه بانک های خصوصی مجامع این بانک ها تصمیم گیری می کنند.

رئیس کانون بانک ها و موسس های اعتباری خصوصی افزود: امیدواریم با نظارت دقیق بانک مرکزی و روند جمع آوری موسسات غیرمجاز که شدیدتر از گذشته فضا برای فعالیت موسسات غیرمجاز محدودتر شده است و با همت جمعی و تعهد حرفه ای بانک ها، مشکلی از بابت رفتن سپرده ها از بانک ها به سمت موسسات غیرمجاز پیش نیاید.

وی گفت: نرخ سود برای سپرده های کوتاه مدت زیر یکسال طبق مصوبه شورای عالی پول و اعتبار به بانکها واگذار شده است.

پرویزیان گفت : این اقدام با هدف حمایت از تولید و کارگاه های کوچک و متوسط و تسهیل در تامین نقدیگی این واحدها انجام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
حمید
-
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
۰
۰
جالبه بانكها بجای اینكه اول نرخ بهره وام هاشون رو پایین بیارن بعد نرخ سود سپرده، برعكس عمل می كنن در واقع چیزی كه به نفع بانكه و به ضرر مردم داره رخ می ده!!!
حسین
-
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
بانكها به فكر خود هستند و دولت در رابطه با منافع مردم بی تفاوت .
كارشناس اقتصادی
-
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
۰
۰
از زمان روی كار آمدنتان همیشه به نفع خودتان غش كرده اید، كجای داستان نفع مردم را در نظر گرفته اید؟هر روزی كه می گذرد بك بخشنامه، مصوبه، لایحه و...به ضرر مردم وضع می كنید و كاملاً به وضوح مشخص است كه منفعت خودتان را در نظر می گیرید(پائین آورده نرخ سپرده های سود بانكی به نصف ولی در عوض بالا بردن نرخ سود وامهایی كه می دهید گاهاً چند برابر اصل وام، تعطیلی مسكن مهر، 10 برابر كردن تعرفه های آب، برق، گاز، حذف یارانه های مردم، تعطیلی كارهای عمرانی در كشور، بی كاری جوانان، تعطیلی كارخانه ها و در نتیجه اخراج كارگران، رها نمودن اوضاع داخلی كشور، تلاش در جهت سرو و سامان دادن روابط خارجی و شكست در تمام آنها و...)
كارگر
-
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
۰
۰
ژتجربه ثابت كرده با كاهش نرخ سود سپرده ، نرخ سود بانكی هم كاهش پیدا میكنه!!!!!!! آخه نه اینكه قیمت خودرو كاهش پیدا كرد!!! بسه دیگه اینقدر مردم رو ساده فرض نكنید.
مانا
-
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
۰
۰
كاملا با نظر حمید آقا موافقم اگر قرار است كه به بازار تولید كمك بشه چرا اول دولت و بانك‌های دولتی پیش قدم نمی‌شوند و نرخ تسهیلات بر مبنای نرخ تورم ادعایی تعدیل نمی‌شود چرا مصوبات بانكی در این مدت تنها برای مردم و سپرده‌هایشان تصویب می‌شود، این كار یعنی فشار غیر اخلاقی و غیرمنصفانه به مردم .
امیر
-
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
۰
۰
به راحتی دست توی جیب مردم میكنند كه اگر دوست ورفیقی به بانك مراجعه كرد تسهیلاتی با كارمزد پایین ارائه كنند وبعد هم كل پول را به سهولت بالا بكشند همانگونه كه معوقات بانكی مبین موضوع میباشد.فكر مردم نیستند كه كاهش سریع ومتوالی سود بانكی چه بلایی بر سر انان خواهد امد از كارمند وبازنشسته ومستاجر وغیره
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها