متن کامل نشست خبری سه جانبه در نروژ منتشر شد

درخواست موگرینی از ظریف درباره سوریه

نشست مشترک وزرای خارجه ایران و نروژ با موگرینی

ظریف: اگر دنبال بازی با حاصل جمع صفر باشیم همه می‌بازند

وزیر امور خارجه ایران در نشست مشترک با همتای نروژی و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در «اسلو فُروم» به ایراد سخنرانی پرداخت.
کد خبر: ۹۱۳۴۶۰
ظریف: اگر دنبال بازی با حاصل جمع صفر باشیم همه می‌بازند

به گزارش جام جم آنلاین ، وزیر خارجه ایران در نشست مشترکی به همراه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر خارجه نروژ در «اسلو فُروم» شرکت کرد.

خبرنگار ارشد بی بی سی انگلیسی درباره این نشست گزارش داده که محور آن این بوده که «چه درس‌هایی درباره میانجیگری برای توافق هسته‌ای ایران وجود دارد؟»

در این نشست، فدریگا موگرینی در اظهاراتی گفت که «برای اینکه در جهان صلح ایجاد کنید باید با همه صحبت کنید و همگان باید منفعتشان را در صلح ببینند».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به نقش‌آفرینی این اتحادیه در امور جهانی گفت که «جهان به اتحادیه اروپا نیاز دارد. ما(اتحادیه اروپا) باید قوی و متحد باشیم».

وزیر خارجه ایران در نشست اسلو فروم با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران تصریح کرد: «دیپلمات‌ها پس از اینکه از همه انتخاب‌های غلط خسته شدند، تصمیمات درست می‌گیرند».

تاکید محمدجواد ظریف به «انتخاب‌های غلط»، اشاره‌ای به مواضع کشورهای غربی در قبال برنامه هسته‌ای ایران در سالیان گذشته بود که طی آن، غربی‌ها با اتهام‌زنی‌های بی اساس، سیاست های چون تحریم‌های سخت را در پیش گرفتند.

وزیر خارجه ایران همچنین گفت که «اگر ما به سمت بازی با حاصل جمع صفر برویم، همه ما بازنده می‌شویم».

در این نشست، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به مذاکرات برای حل بحران سوریه تاکید کرد که مذاکرات باید شامل همه بازیگران تاثیرگذار در سوریه باشد و همه باید در ایجاد صلح در این کشور تلاش کنند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها