رئیس پلیس راهور تهران بزرگ خبر داد

رمضان، آخرین مهلت پلیس به خودروهای فاقد معاینه فنی

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت:‌ آخرین مهلت برای اخذ آن دسته از وسایل نقلیه‌ای که فاقد معاینه فنی معتبر هستند پایان ماه مبارک رمضان است.
کد خبر: ۹۱۳۱۰۴
رمضان، آخرین مهلت پلیس به خودروهای فاقد معاینه فنی

به گزارش جام جم آنلاین ، سردار سید تیمور حسینی در نشست خبری سامانه بخشی معاینه فنی کشور که امروز (دوشنبه) برگزار شد، گفت: هم قانون گذار و هم پلیس در خصوص کنترل خودروهای دارای معاینه فنی و فاقد معاینه فنی ماموریت دارد.

وی افزود: باتوجه به آغاز سفرهای تابستانه پس از ماه مبارک رمضان، لذا رانندگان خودروها باید هرچه سریعتر نسبت به اخذ معاینه فنی اقدام کنند.

سردار حسینی بیان کرد: فلسفه و دیدگاه معاینه فنی بحث ایمنی خودروها است؛ لذا با این نگاه همانند سال‌های گذشته پلیس بحث کنترل خودروها را به لحاظ داشتن برگه معاینه فنی معتبر در دستور کار دارد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: خودروهایی که باید معاینه فنی داشته باشند، بایستی به مالکان این وسایل نقلیه اطلاع رسانی صورت گیرد و ایجاد تسهیلات لازم به سمت مراکز مکانیکی شهر تهران از برنامه‌های معاینه فنی است.

وی با بیان اینکه از سال گذشته بحث کنترل و تشدید برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی را داشتیم افزود: کمتر از 15 درصد خودروهایی که باید برگه سلامت داشته باشند، فاقد معاینه فنی بودند.

سردار حسینی گفت: از سال 90 با قانون رسیدگی به تخلفات معافیت خودروهای صفر از معاینه فنی هر دو سال به پنج سال رسید و این در حالی است که پلیس از اول اعتراض خود را در خصوص افزایش معافیت خودروهای صفر برای اخذ معاینه فنی اعلام کردیم و امیدواریم این بخش قانون مجدداً بازنگری شود و سن معافیت به دو سال برگردد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ مطرح کرد: 9 درصد تصادفات به دلیل نقص فنی خودرو است و این در حالی است که بیشترین علل وقوع تصادفات به ترتیب عدم توجه به جلو، عدم رعایت فاصله طولی و عدم رعایت حق تقدم است؛ لذا اگر خودرویی ایمن باشد و سیستم‌های فنی بی‌عیب و نقصی داشته باشد، شاهد کاهش تصادفات می‌شویم.

وی بیان کرد:‌ شرایط فعلی معاینه فنی هنوز به مطلوبیت نرسیده است و با راه‌اندازی شبکه یک پارچه معاینه فنی امیدواریم همه مراکز به این سیستم ملحق شوند و سیستم‌های نظارتی در فضایی سالم برای اقدامی اثر بخش بسیج شوند.

سردار حسینی افزود: آن دسته از مالکان خودروهایی که فاقد معاینه فنی معتبر هستند تا پایان ماه مبارک رمضان فرصت دارند تا با مراجعه به مراکز معتبر معاینه فنی و پس از تست‌ها و آزمایشات مراکز اقدام به اخذ معاینه فنی کنند، البته در ایام ماه مبارک رمضان رویکرد پلیس برای آن دسته از خودروهای فاقد معاینه فنی تذکر و اطلاع رسانی است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت:‌ طرح LEZ در شورای عالی ترافیک در حال بررسی است و پس از نتیجه‌گیری درخصوص ارجاع و یا عدم اجرای این طرح اعلام و اطلاع رسانی خواهد شد؛ همچنین سامانه سیمفا به اجرای بهتر طرح LEZ می‌تواند کمک شایانی کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها