متخصصان برای اولین بار آلودگی هوا را به عنوان عامل مهم بروز سکته مغزی در جهان معرفی کردند.
کد خبر: ۹۱۲۸۱۹
آلودگی هوا عامل مهم بروز سکته مغزی

به گزارش جام جم آنلاین، متخصصان با بیان اینکه آلودگی هوا نقش اصلی در بروز سکته مغزی دارد، اظهار داشتند: در حال حاضر هوای آلوده علت از دست رفتن یک سوم سال‌های زندگی سالم در سراسر جهان است.

در این بررسی بی‌سابقه روی فاکتورهای خطرزای جهان در بروز سکته مغزی، آلودگی هوا به شکل ذرات معلق به لحاظ تاثیرگذاری روی طول عمر افراد سالم در مرتبه هفتم قرار دارد در حالیکه آلودگی در فضاهای خانگی ناشی از احتراق سوخت‌های جامد در رتبه هشتم جای گرفته است.

"والری فیگین" مدیر موسسه ملی سکته مغزی و علوم اعصاب در دانشگاه صنعتی اوکلند گفت: در حالیکه انتظار داشتیم آلودگی هوا تنها به عنوان یک تهدید ظاهر شود گستردگی این مشکل محققان را کاملا شگفت‌زده کرد.

وی افزود: انتظار نداشتیم تاثیر آلودگی هوا به این بزرگی باشد یا طی دو دهه گذشته به این میزان افزایش پیدا کرده باشد. این اولین مطالعه‌ای است که نشان دهنده تاثیرات فزاینده خطرناک آلودگی هوا در بروز سکته مغزی در سطح جهان است.

به گزارش روزنامه گاردین، در سطح جهان در سال حدود ۱۵ میلیون نفر دچار سکته مغزی می‌شوند که نزدیک به شش میلیون نفر از آنان جان خود را از دست داده و پنج میلیون نفر دچار معلولیت‌های دائم از قبیل از دست دادن قدرت دیداری و گفتاری و فلج می‌شوند.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
یك خوزستانی
-
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
۰
۰
باز تهران یه نم خاك اومد سریع خبر آلودگی هوا زدید....
ما تو. خاك مردیم خیری نیست؟؟؟؟

نیازمندی ها