نماینده مردم مشهد در مجلس دهم اقدام اخیر سازمان ملل در خروج عربستان از لیست سیاه ناقضان حقوق کودک را بدترین حتک حیثیت سازمانی دانست که مدعی حقوق بشر در دنیاست و افزود: این اقدام عواقب تلخی برای آنها دارد.
کد خبر: ۹۱۲۳۹۱
بدترین هتک حیثیت سازمان ملل با دلار سعودی / بررسی رای دادگاه کانادا در اولین جلسه کمیسیون امنیت

جوادکریمی قدوسی در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین، با اشاره به رشوه عربستان به سازمان ملل برای حذف نام این کشور از لیست سیاه ناقضان حقوق کودک گفت: تا جاییکه حضور ذهن دارم و کم وبیش با تاریخ سازمان ملل آشنا هستم و کارکردهای آن را در جنگ های مختلف از جنگ ویتنام تا کنون دیده ام هیچ گاه خبری و سندی در مورد سازمان ملل به اندازه سند اخیر که سازمان براساس ساختار و منشور خود کشوری را به نادیده گرفتن اصول و قواعد جنگ ها متهم و بعد از 48 ساعت این کشور را از لیست سیاه خارج کند ندیده ام.

وی اینگونه رفتار سازمان ملل را بدترین آبروریزی برای این سازمان در طول تاریخ ساختار بین المللی دانست و افزود: از این به بعد این سازمان نمی تواند از زیر بار این شرمندگی خود را نجات دهد مگر اینکه سریعا همانگونه که با توجه به واکنش های جهانی یک گام عقب نشست و اعلام کرد تصمیم ما قطعی نیست؛ سریعا نظر خود را اصلاح کند و سند گذشته خود را در مورد قرار گرفتن عربستان در لیست سیاه ناقضان حقوق کودک تثبیت کنند تا بتواند برای حفظ این حقوق در جاهای دیگر منشا اثر باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم ادامه داد: همه می دانند که این اتفاق با تزریق دلار و رشوه های پولی عربستان صورت گرفته است زیرا این رژیم نفوذی به جز دلار ندارد و قدرتی ندارد.

نماینده مردم مشهد در مجلس دهم اقدام اخیر سازمان ملل را بدترین حتک حیثیت سازمانی دانست که مدعی حقوق بشر در دنیاست و افزود: این اقدام عواقب تلخی برای آنها دارد.

کریمی قدوسی در ادامه در مورد رای دادگاهی در کانادا به مصادره 13 میلیون دلار از دارایی‎ نیز ایران گفت: بعد از ماجرای دستبرد 2 میلیاردی دلاری به دارایی های ایران در کمیسیون اقتصاد و امنیت ملی زمانی که آقای سیف را دعوت کردیم یکی از سوالات بنده از وی این بود که تدابیر شما برای عدم تکرار این فاجعه مالی و دستبرد دزدان چیست؟ به دلیل اینکه آنها این اقدام راتکرار خواهند کرد چون آمریکایی ها تا 80 میلیارد دلار برای اخذ غرامت از ایران در برخی کشورها حکم صادرکرده اند.

وی ادامه داد: امروز هم باید ما به سرعت جلساتی در مورد رای اخیر دادگاه کانادابگذاریم تا قبل از اجرایی شدن حکم تدابیری اندیشیده شود؛دولت و شخص رییس جمهورباید به این موضوع ورود کنند زیرا از طرق مختلف این موضوع و دستبردها تکرار خواهد شد.

نماینده مردم مشهد در مجلس دهم گفت: در اولین جلسه ای که کمیسیون امنیت ملی مجلس برگزار شود این اقدام کانادا را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها