مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران :

امکان قطعی برق وجود دارد /برق بدهکاران قطع می شود

نایب رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی در گفتگو با جام جم آنلاین :

قیمت برق در ایران ارزان است / مشکل خاموشی نخواهیم داشت

نایب رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی گفت : در ایران متوسط قیمت برق حدود دو سنت است در حالیکه متوسط قیمت برق دردنیا 8 سنت است که این ارزانی باعث اتلاف انرژی در کشور می شود .
کد خبر: ۹۱۲۳۱۵
قیمت برق در ایران ارزان است / مشکل خاموشی نخواهیم داشت

حمید رضا صالحی در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین درباره اینکه ظرفیت های ایجاد شده تا چه حدبا توجه به افزایش پیک مصرف درتابستان جوابگو ست گفت :سال گذشته نیز نگرانی از خاموشی ها وجود داشت ،اما خوشبختانه پیش نیامد و امسال هم به نظر می رسد با مدیریت و برنامه ریزی که انجام می شود مشکل خاموشی نخواهیم داشت . اگر سرمایه گذاری هایی که آغاز شده است به خوبی پیش رود می توان گفت تابستان سال آینده ،دیگر هیچ نگرانی از بابت خاموشی ها نخواهد بود، اما امسال باید همه چه مسئولین و چه مصرف کنندگان دست به دست هم دهند تا کمبودی که وجود دارد را پشت سربگذاریم.

وی با شاره به اینکه در طول 10 سال گذشته سرمایه گذاری لازم در صنعت برق صورت نگرفته است گفت :سیاست ما اجرای اقتصاد مقاومتی است و بعد از برجام که شرایط سرمایه گذاری بهترشده است رشد 8- 9 درصد را برای صنعت برق پیش بینی می شود ،اما باید اقداماتی برای اجرای پروژه هایی در جهت کاهش تلفات و توسعه نیرگاههای کوچک صورت گیرد تا مشکلی بوجود نیاید.

رییس کمیته انرژی نو سندیکای برق در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به اینکه گفته می شود در سه دهه گذشته ظرفیت تولید برق دو برابر شده است با میزان مصرف و تعداد مشترکین همخوانی دارد اظهار کرد:بحث فقط افزایش مشترکین نیست بلکه بحث افزایش مصرف نیز مطرح است ، وقتی یک کارخانه سیمان مصرف برق خود را تبدیل به 500 کیلو وات یا یک مگا وات می کند و کارخانه را توسعه می دهد ، مشترک همان مشترک است اما میزان مصرفش افزایش یافته است .

وی افزود : متاسفانه کارخانه های کشورچون قیمت انرژی ارزان بوده به سمت استفاده از تکنولوژی هایی که مصرف برق را بهینه کنند نرفته اند .

نایب رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی اظهار کرد :مشکل اساسی ما این است که به دنبال مصرف رفتیم و هر قدر هم تولید کنیم به میزان مصرف نمی رسیم و دلیل آن هم ارزان بودن انرژی در ایران است ، متوسط قیمت برق حدود دو سنت است ، یعنی 70 درصد مصرف کنندگان برق کشور ما حدود دو و سه سنت برق مصرف می کنند، در حالیکه متوسط قیمت برق دردنیا 8 سنت است، البته این ارزانی فقط در برق نیست درآب و بنزین هم مشاهده می شود .

صالحی تاکید کرد:اگر ما داشته های خود را حفظ کنیم و به اندازه ای که لازم است مصرف کنیم علاوه بر اینکه ظرفیت ها می تواند جوابگو باشد بلکه می توان درآمد اضافی را خرج رفاه مردم کرد.

وی درباره بدهی دولت به پیمانکاران نیز گفت :چون تعداد پروژه های که در سالهای گذشته وجود داشت افت پیدا کرده است شتاب بدهی ها نیز گرفته شده و به نوعی شتابی که به سمت انباشت بدهی وجود داشت را دیگر نداریم . هم اکنون بیشتربدهی ها ازناحیه انباشت بدهی هزینه های فروش برق است . درواقع نیروگاه های غیر دولتی که حدود 55– 60 درصد به دولت برق می فروشند بدهی دولت به آنها سنگین شده و چیزی حدود 9 هزار میلیارد تومان شده است .

وی افزود:وقتی حدود 6 سال به بخش خصوصی پول داده نشود به این معنی است که امورات صنعت برق توسط بخش خصوصی فاینانس شده است . اگر امروز می رویم و از خارجی ها می خواهیم که بیایند فاینانس کنند، بخش خصوصی خودمان وقتی پولش را نگیرد به این معنی است که صنعت برق را فاینانس کرده است ، ضمن اینکه باید کمک شود بدهی ها درقالب اوراق قرضه پرداخت شود و دولت بدهی هایش را صاف کند .

صالحی افزود :پرداخت بخشی از بدهی در قالب اوراق در بودجه دیده شده ولی باید سازو کاری دیده شود که عملیاتی شود.

سیما رادمنش - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۹
منصور
-
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
۰
۰
اون دنیایی كه ایشون حرفشو میزنه درآمد مردم هم بجای 175 دلار حقوق رسمی كارمندان حداقل 700 دلار هست یعنی 3 میلیون تومان
میثم
-
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
ماه گذشته یكی از دوستام از ماموریت كاری یك ماهه چین برگشت گفت دقیقا حداقل حقوقشون 2500دلاره بنده خدا
میثم
-
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
۰
۰
قیمت هشت سنتی برق برای درآمد 2500دلار در ماهه ، نه برای درآمد250دلار درماه
bahnam
-
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
۰
۰
ای خدا ، مردم از خنده ،عجب جوك با حالی بود مرد حسابی
aaa
-
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
۰
۰
كجا ارزانه پدر مردم در اومد !!!
میثم
-
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
۰
۰
آقایی كه از شكم سیری حرف میزنی اگر قیمت برق ارزان است درآمد در چه حال است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا همیشه تو این زمینه با كشور های دیگه مقایسه می شیم؟؟؟؟؟
امیر
-
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
۰
۰
به قول مولانا مسئولین ما برای قیاس كردن قیمتها با سایر كشور ها فقط كدو را می بینند اون چیزی را كه باید ببینند نمی بینند .
نیما
-
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
۰
۰
بازم شروع شد.مثل بنزین.حالا برق ارزان است.با اروپا میسنجن ولی كیفیت مثل آنگولا
رزمنده دوران دفاع مقدس
-
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
۰
۰
در امد سایر مردم كشورهای جهان و حقوق كارمندان پایین دست را هم ببینید ان وقت بگویید فلان كالا در ایران ارزان است چرا نمی گویید فلان كالا در ایران قیمتش گران است و باید ارزان شود مثل انواع خودرو الیته از نوع با كیفیت بالاشما اول حقق كارگران و كارمندان را همانند همان كشور مورد نظر خودتان بپردازید بد ادعای ارزانی كنید

نیازمندی ها