در خصوص همکاری‌های دو کشور در حوزه مقابله با تروریسم صورت گرفت

دیدار وزیر دفاع روسیه با بشار اسد در دمشق

مقام عالی هماهنگ کننده اقدامات سیاسی امنیتی ایران با سوریه و روسیه گفت: برگزاری اجلاس وزرای دفاع ایران، روسیه و سوریه نشان دهنده اراده خلل ناپذیر سه کشور برای مقابله با تروریسم تکفیری است.
کد خبر: ۹۱۲۰۹۰
اراده خلل ناپذیر ایران، روسیه وسوریه مقابله با تروریسم تکفیری است

به گزارش جام حم آنلاین به نقل از دبیرخانه شورای عالی امنیت، ارتشبد «سرگئی شویگو» وزیر دفاع فدراسیون روسیه که برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع ایران، روسیه و سوریه به تهران سفر کرده است، بعد از ظهر دیروز با نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار شمخانی به عنوان مقام عالی هماهنگ کننده اقدامات سیاسی، نظامی و امنیتی ایران با سوریه و روسیه گفت: لازم می دانم از سیاستها و اقدامات شجاعانه ولادیمیرپوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه برای پشتیبانی موثر از مقابله همه جانبه با تروریسم در سوریه قدردانی کنم.

شمخانی در این دیدار با اشاره به افزایش پیچیدگی ها سیاسی، امنیتی و نظامی در بحران سوریه که تداوم رنج و کشتار مردم این کشور را بدنبال دارد افزود: نحوه مواجهه و روند تاثیر گذاری آمریکا و هم پیمانان غربی و منطقه ای اش برموضوع بحران در سوریه نشان می دهد که هدف آنان صرفاً ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی و انجام نمایش های رسانه ای و دیپلماتیک برای تحت تاثیر قراردادن افکار عمومی به نفع اهداف سیاسی و انتخاباتی است.

وی ضرورت حفظ وحدت سرزمینی و حاکمیتی سوریه و تامین حقوق احاد اقوام و مذاهب در این کشور در چارچوب قانون اساسی مورد وفاق را خاطرنشان کرد و افزود: برگزاری اجلاس سه جانبه وزرای دفاع ایران، روسیه و سوریه نشان دهنده اراده خلل ناپذیر سه کشور برای مقابله همه جانبه باتروریسم تکفیری و حامیان آنان و تداوم حمایت از دولت قانونی و مردم مظلوم سوریه برای ایجاد ثبات و امنیت در این کشور است.

دبیرشورای عالی امنیت ملی با تقبیح برخی سخنان و اقدامات مداخله جویانه که با نادیده گرفتن حقوق قانونی مردم سوریه برای تعیین سرنوشت خود بدنبال تحمیل اراده خارجی به مردم این کشور هستند گفت: هیچکس به جز مردم سوریه صلاحیت تعیین صلاحیت تعیین نظام حکومتی و حاکمان این کشور را ندارد و باید همه تلاش ها به فراهم آوردن شرایط لازم به منظور ایجاد فضای امن و سالم انتخاباتی برای تعیین آینده سوریه معطوف شود.

شمخانی همکاری نزدیک، تاثیر گذار و رو به گسترش سه کشور و جریان مقاومت را اصلی ترین عامل شکست و انهدام قابل توجه شبکه تروریسم در منطقه عنوان کرد و افزود: جامعه بین الملل باید با شناخت این واقعیت ضمن همراهی و پشتیبانی از تلاش پرهزینه ایران، سوریه و روسیه همه ظرفیت های خود را برای تنبیه و محدود سازی کشورهایی که با پشتیبانی های آشکار و پنهان به ارتقای توان تروریسم تکفیری کمک می نمایند بسیج کند.

وی با تاکید بر تداوم تلاش جاری به منظور جایگزین کردن گفتگوهای سیاسی طرفهای سوری به جای تداوم جنگ و خونریزی افزود: متاسفانه برخی کشورها، گفتگوهای سیاسی را تبدیل به عملیات تاخیری به منظور تداوم پشتیبانی از گروههای تروریستی برای جبران شکست های سنگین در مقابل ارتش و گروههای مقاومت مردمی نموده اند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید برضرورت افشای تحرکات گسترده برخی کشورها که بدنبال بازسازی گروههای تروریستی تحت عناوین جدید و وارد کردن آنها به روند مذاکرات سیاسی هستند اظهارداشت: پذیرش این روند معادل فراهم کردن امکان فعالیت قانونی برای گروههای تکفیری به منظور ایجاد ارتش مجهز تروریسم و توسعه اقدامات خشونت بار درسراسر جهان است.

ارتشبد سرگئی شویگو وزیر دفاع فدراسیون روسیه نیز در این دیدار با تشکراز ابتکار جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری اجلاس سه جانبه وزرای دفاع ایران، روسیه و سوریه افزود: مقابل همه جانبه با تروریسم وظیفه ای بین المللی است که باید همه کشور ها برای ایجاد جهانی امن تر در آن مشارکت داشته باشند.

وی با ابراز خرسندی از گفتگوها و هماهنگی های انجام شده در اجلاس تهران ابراز امیدواری کرد که برگزاری این اجلاس موجب افزایش همکاری سه کشور در روند مقابله موثر با تروریسم و برقراری امنیت و ثبات پایداردر سوریه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها