واکنش ابراهیم الجعفری به دخالت عربستان

سردار سلیمانی به عنوان مشاور نظامی در عراق حضور دارد

وزیر خارجه عراق در دیدار با نخست‌وزیر لبنان بار دیگر تأکید کرد که سردار سلیمانی به دعوت دولت عراق برای مشاوره نظامی در این کشور حضور دارد.
کد خبر: ۹۱۲۰۶۶
سردار سلیمانی به عنوان مشاور نظامی در عراق حضور دارد

به گزارش جام حم آنلاین، «ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق که در بیروت به سر می‌برد، در دیدار با «تمام سلام» نخست‌وزیر این کشور، بار دیگر تأکید کرد که سردار قاسم سلیمانی همانند بسیاری از مستشاران نظامی دیگر، از طرف دولت عراق، به این کشور دعوت شده است.

به نوشته پایگاه خبری السومریه نیوز، الجعفری در این دیدار با اشاره به عملیات آزادسازی فلوجه گفت: نیروهای مسلح عزم جدی برای آزادسازی فلوجه به همراه حفظ جان شهروندان دارند.

وی درباره سردار سلیمانی و حضور وی در عراق گفت: اینکه قاسم سلیمانی را مشاور دولت عراق می‌نامند تعبیر دقیقی نیست، او از جمله مستشارانی است که به عراق آمده‌ است، همچون مستشاران آمریکایی. او مشاور دولت عراق یا جزئی از حکومت عراق نیز نیست.

پیش از این نیز مقامات سیاسی و نظامی عراق در پاسخ به دخالت عربستان سعودی، اعلام کرده بودند که سردار قاسم سلیمانی به دعوت دولت عراق و به عنوان مستشار نظامی، در عملیات آزادسازی فلوجه حضور یافته است؛ البته «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان، در سخنانی عجیب و غیر حرفه‌ای گفته بود که ما با حضور سلیمانی در عراق چه با دعوت دولت عراق و چه بدون آن، مخالفیم؛ که این سخنان پاسخ جالب محمد جواد ظریف را در پی داشته است.

منبع:فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها