بعد از گذشت بیش از 48 ساعت از وقوع حریق در جنگل‌های پاسارگاد، مردم موفق به مهار آتش شدند.
کد خبر: ۹۱۲۰۶۵
آتش جنگل‌های پاسارگاد مهار شد

به گزارش جام جم آنلاین، آتش جنگل‌های تنگ‌بلاغی و محدوده مراتع مشجر شهرستان پاسارگاد که صبح روز چهارشنبه 19 خرداد شروع شده بود، با بیش از 48 ساعت تلاش بی‌وقفه خاموش شد.

براساس این گزارش، شدت وزش باد در منطقه پاسارگاد، عاملی موثر در شعله‌ور شدن آتش در مناطق مختلف از جنگل‌های پاسارگاد بود.

حریق پاسارگاد در حالی خاموش شد که روز گذشته، تنها بالگرد هلال‌احمر در منطقه به هلی‌برد نیروها مشغول بود و از صبح امروز 2 دستگاه بالگرد هوانیروز، یک دستگاه بالگرد ناجا و یک‌بالگرد هلال‌احمر، برای کمک به منطقه اعزام شدند.

تلاش گسترده خبرگزاری‌ها و خبرنگاران و عکاسان خبری در انعکاس عمق و گستردگی این فاجعه، که منجر به از بین رفتن بخش قابل توجهی از درختان بنه، بادام و گیاهان مختلف و گونه‌های جانوری شد، در فراخوانی نیروهای کمکی و حساس شدن مسئولان در سطوح مختلف استانی و ملی بسیار تاثیرگذار بود.

همراهی ارتش در اعزام یگان‌هایی از تیپ 55 هوابرد، منسجم‌ترین بخش از فعالیت نهادهای دولتی و حاکمیتی در این واقعه بود و در کنار آن همراهی گروهی از دارندگان اتومبیل‌های آفرود و موتورسیکلت‌های کراس، کمک‌های بنک‌داران شیراز، مرودشت و زرقان در ارسال کمک‌های غذایی و آب به منطقه و ... همدلی و انسجام مردم، سبب مهار آتش شد.

کارکنان دولتی از منابع طبیعی، محیط زیست، هلال احمر، شرکت گاز، سپاه و بسیج نیز در امر اطفاء حریق جنگل‌های پاسارگاد همراهی داشتند.

هنوز از میزان دقیق خسارت‌های وارده و گسترده جنگل‌هایی که در این حریق از بین رفت و خاکستر شد، عدد دقیقی در دست نیست.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
فراهانی
-
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
۰
۰
چنانكه سهل انگاری از مسؤلی رخ داده شده یا مستقیم عامل انسانی دخیل در آتش بوده باید منتظر مجازات شدیدی باشند
مینا
-
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
۰
۰
جای تاسفه كه انقدر دیرآتش سوزی مهار شد حیف از طبیعت زیبای سرزمینم كه اینگونه از بین میرود

نیازمندی ها