با گزارش به موقع یکی از شهروندان

نقشه کلاهبرداری ۶۰۰ میلیارد تومانی بر ملا شد

مرد سالخورده که برای جبران ورشکستگی و پرداخت بدهی‌هایش به بهانه فروش لاستیک خودرو کلاهبرداری سریالی خود را آغاز کرده بود، در دام پلیس گرفتار شد.
کد خبر: ۹۱۲۰۰۴
پایان کلاهبرداری سریالی پیرمرد ورشکسته

چندی پیش فردی با حضور در پلیس آگاهی استان گلستان از مردی به اتهام کلاهبرداری 18 میلیون تومانی شکایت کرد.

شاکی در اظهاراتش به افسر تحقیق گفت: هنگام خرید لاستیک خودرو از بازار، با مردی آشنا شدم که مدعی بود تعدادی لاستیک دارد و به قیمت پایین می‌فروشد. بعد از بررسی نمونه‌های لاستیک، سفارش 18 میلیون تومان لاستیک دادم. سپس پول را به حساب آن مرد واریز کردم و قرار شد تا یک هفته دیگر لاستیک‌ها را بفرستد. بعد از یک هفته از ارسال لاستیک‌ها خبری نشد به همین دلیل با آن مرد تماس گرفتم اما تلفن همراهش خاموش بود. با پرس و جو در بازار متوجه شدم این مرد ورشکسته شده است.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری مرد کلاهبردار ادامه داشت تا این‌که ماموران متوجه شدند مشخصات صاحب حسابی که پول شاکی به آن واریز شده است، با مرد کلاهبردار مطابقت ندارد. با تحقیق از صاحب حساب بانکی، مشخص شد او کارت بانکی‌اش را برای چند روز به مرد سالخورده امانت داده بوده تا او انتقالات بانکی‌اش را انجام دهد و گمان نمی‌کرده او در حال کلاهبرداری باشد .

جستجو برای دستگیری مرد کلاهبردار ادامه داشت تا این‌که افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی، شکایت‌های مشابهی را از مرد کلاهبردار مطرح کردند. درادامه تحقیقات مشخص شد مرد کلاهبرداربا وعده فروش لاستیک مردم را فریب داده و به کلاهبرداری میلیونی از آنها دست زده است. او برای این که در جریان دریافت این پول‌ها و انتقال آن لو نرود، از حساب بانکی افراد مختلف استفاده می‌کرده است.

ماموران مکان‌هایی را که احتمال حضور متهم در آنجا وجود داشت به‌طور نامحسوس زیر نظر گرفتند و سرانجام دو روز پیش او را در حالی که قصد فریب فرد دیگری را داشت، شناسایی و در یکی از محله‌های شهر گرگان دستگیر کردند.

سردارسیدمحمود میرفیضی، فرمانده انتظامی استان گلستان در این باره گفت: با انتقال این مرد سالخورده به پلیس آگاهی و بازجویی از وی مشخص شد که او به بهانه فروش لاستیک از شهروندان در استان‌های گلستان، مازندران و خراسان شمالی کلاهبرداری کرده و از این راه 130 میلیون تومان به دست آورده است. او درباره انگیزه‌اش از این کار گفته بود که چون ورشکسته شده و بدهکاربوده، به این کلاهبرداری‌های سریالی دست زده است .

ضمیمه تپش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها