مدیرکل منابع طبیعی مازندران - نوشهر:

۷۰۰۰ مترمربع از عرصه های جنگلی نمک آبرود خسارت دید

آتش‌سوزی گسترده‌ای که در مناطق جنگلی پاسارگاد از صبح چهارشنبه آغاز شده همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۹۱۱۸۵۰
آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌های پاسارگاد

به گزارش جام جم آنلاین ، این آتش سوزی در مناطق جنگلی پاسارگاد از ساعت 10 صبح امروز چهارشنبه آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.

بیش از 150 نفر نیرو از کارکنان دولت و مردم به منظور مهار آتش همکاری می‌کنند اما با توجه به گستره آتش تاکنون این آتش‌سوزی مهار نشده است.‌

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس با تایید این خبر با بیان اینکه آتش‌سوزی در ارتفاعات شمال سعادت‌شهر همچنان ادامه دارد گفت: طول آتش‌سوزی زیاد است.

مهرزاد بوستانی با بیان اینکه آتش‌سوزی در ارتفاعات شمال سعادت‌شهر (مرکز شهرستان پاسارگاد) همچنان ادامه دارد اظهار داشت: متاسفانه طول این آتش‌سوزی زیاد است.

وی با اشاره به اعزام 70 نیروی اداری و مردمی از شهرستان‌های پاسارگاد و ارسنجان برای مهار آتش‌سوزی در این منطقه عنوان کرد: نیروهای سه شهرستان آباده، اقلید و خرم‌بید نیز در آماده باش کامل هستند تا در صورت نیاز به منطقه اعزام شوند.

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس با بیان اینکه منطقه‌ای که در احاطه آتش قرار گرفته کاملا صعب‌العبور است و نیروها برای رسیدن به آن 3 ساعت راه طی می‌کنند خاطرنشان کرد: بالگردی که برای مهار آتش فرستاده شده کوچک بوده و توان جابه‌جایی 2 تا 3 امدادرسان را دارد به همین دلیل تقاضای ارسال بالگرد بزرگ‌تر را داده‌ایم.

وی تصریح کرد: این آتش‌سوزی که از ساعت 10 صبح امروز در عرصه منابع طبیعی «خرخره» از ارتفاعات شمال سعادت‌شهر رخ داده از منطقه تاریخی پاسارگاد فاصله زیادی دارد.

همچنین،فرماندار شهرستان پاسارگاد، عصر چهارشنبه در این مورد بیان داشت: این آتش سوزی حوالی ساعت 30: 9 صبح امروز به دلایل نامعلومی در منطقه یاد شده آغاز شد که از همان ابتدا گروهایی از اداره های محیط زیست، منابع طبیعی و مردم برای فرونشاندن آتش به منطقه بلاغی عزیمت کردند.

طاهر ایزدی افزود: هم اینک بخشی از این آتش سوزی مهار شده لیکن به دلیل سخت گذر بودن، وسعت منطقه و پوشش گیاهی انبوه در این مکان هنوز این آتش به صورت کامل مهار نشده است.

وی، نوع پوشش گیاهی منطقه آتش سوزی را درختان بادام و بنه عنوان کرد و افزود: وزش باد موجب شده که دامنه آتش در این منطقه گسترش یابد.

به گفته فرماندار پاسارگاد تلاش برای مهار کامل آتش در این منطقه همچنان ادامه دارد.

شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادت شهر در فاصله 110 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها