اقدام دبیر کل سازمان ملل در خارج کردن نام عربستان از لیست کشورهای کودک کُش همچنان با تعجب و انتقاد مواجه است و در همین رابطه یک رسانه غربی اقدام به افشاگری درباره این اقدام «بان» کرده است.
کد خبر: ۹۱۱۷۲۳
دلایل عقب نشینی دبیر کل سازمان ملل در برابر عربستان

به گزارش جام جم آنلاین، رویترز در گزارش خود می نویسد: بعد از آنکه «بان کی مون» در گزارش روز جمعه خود نام عربستان در لیست کشورهایی که در جنگ مرتکب جنایات شده و اقدام به کشتار کودکان می کنند قرار داد تماس های متعددی از سوی ریاض و همپیمانان عربستان با شخص دبیر کل سازمان ملل برقرار شد.

در تمامی این تماس ها بان کی مون از سوی مقامات عربستان و مقامات کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و همچنین سازمان همکاری اسلامی مورد تهدید قرار گرفته و عنوان می شد که باید اقدام به خارج کردن نام عربستان از لیست منتشر شده کند.

به نوشته رویترز در این تهدیدها عنوان شده بود که اگر بان کی مون این اقدام را انجام ندهد عربستان کمک های خود به سازمان ملل و همچنین فلسطین را قطع می کند و حتی عالمان دینی در عربستان نیز اقدام به صدور فتوا علیه سازمان ملل کرده و این سازمان را به عنوان یک نهاد ضد مسلمان معرفی می کنند و پس از آن همکاری با سازمان ملل برای کشورهای اسلامی به نوعی ممنوع می شود.

بر همین اساس تهدید سازمان ملل از سوی چند کشور موجب شد تا بان کی مون در اقدامی که با انتقاد جوامع حقوق بشری همراه شد و همچنان نیز ادامه دارد نام عربستان را از لیست منتشر شده خارج کرد.

در گزارش ابتدایی بان کی مون آمده بود: ائتلاف نظامی عربستان مسئول ۶۰ درصد از کودکان کشته و زخمی شده در یمن طی سال گذشته بوده و در جریان حملات این ائتلاف ۵۱۰ کودک کشته و ۶۶۷ کودک دیگر زخمی شده‌اند.

در این گزارش همچنین آمده بود که ائتلاف عربستان مسئول نیمی از حملات نظامی به مدارس و بیمارستان‌ها در یمن بوده است.

منبع:مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها