آمادگی اوژانس برای خدمت رسانی به بیماران احتمالی

گرد و غبار در تهران ادامه دارد

مدیرکل محیط زیست استان تهران با اشاره به تشکیل جلسه کمیته هماهنگی مواقع اضطرار آلودگی هوا از احتمال تداوم گرد و غبار در روزهای آینده خبر داد و گفت: آمادگی لازم اورژانس برای خدمت رسانی به بیماران احتمالی از مصوبات این جلسه بود.
کد خبر: ۹۱۱۳۶۰
گرد و غبار در تهران ادامه دارد

به گزارش جام جم آنلاین ، محمدهادی حیدرزاده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و دبیر کارگروه در جلسه کمیته هماهنگی مواقع اضطرار آلودگی هوا با اشاره به اینکه از روز گذشته شاهد افزایش چشمگیر میزان آلاینده ذرات معلق بوده‌ایم و احتمال افزایش مقطعی آنرا خواهیم داشت، افزود: از روز گذشته اقدامات لازم در خصوص اطلاع رسانی و اعلام توصیه‌های بهداشتی از طریق رسانه‌ها آغاز شده است. منشأ این ذرات فرامرزی بوده و احتمال تداوم آنرا در طی روزهای آتی خواهیم داشت.

در ادامه حسن کریمی معاون امور عمرانی استانداری تهران با بیان اینکه منشاء آلایندگی امروز تهران در جای دیگری است و کار عملی در خصوص آن امکان پذیر نیست و تنها می‌توان در زمینه پیشگیری و توصیه‌های بهداشتی اقداماتی داشته باشیم، افزود: در خصوص منشاء‌های داخلی ریزگرد در تهران و اطراف، باید طرحی برای کنترل این منشاء‌ها که تهران هم نقشی در آن دارد داشته باشیم و همچنین در خصوص تعداد بیشتر ایستگاه سنجش آلودگی هوا در سطح شهر و تکمیل ایستگاه‌های موجود بررسی‌های لازم صورت پذیرد.

بر اساس این گزارش، اطلاع رسانی لازم از سوی دبیرخانه کارگروه در خصوص رعایت توصیه‌های بهداشتی، آمادگی لازم مراکز درمانی و اورژانس برای خدمت رسانی به بیماران احتمالی و تهیه طرح تکمیل ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران از جمله مصوبات این جلسه بود.

همچنین برگزاری ماهانه جلسات کارگروه آلودگی هوا جهت اتخاذ تمهیدات مناسب برای پیشگیری از آلودگی هوا در فصول سرد سال و همچنین بررسی منشاء ایجاد گرد و غبار و تهیه طرح‌های کنترل گرد و غبار در داخل استان توسط کارگروه با محوریت اداره کل منابع طبیعی و با همکاری سایر دستگاه‌ها از دیگر مصوبات این جلسه بود.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها