فرمانده انتظامی استان یزد

کشف ۲۰ تن شیرخشک قاچاق در یزد

زوج جاعل که با جعل نسخه‌های کمیاب از تامین اجتماعی کلاهبرداری می‌کردند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۹۱۰۱۴۴
زوج جاعل سر تامین اجتماعی کلاه می‌گذاشتند

به گزارش جام‌جم ، رسیدگی به این پرونده در پی شکایت سازمان تامین اجتماعی در پلیس آگاهی استان البرز آغاز شد.

بررسی شکایت نشان داد، مسوولان سازمان تامین اجتماعی شهرستان کرج متوجه شده اند که چند ماهی است یک سری نسخه‌های دارویی یکسان از سوی چند داروخانه خاص به سازمان تامین اجتماعی ارسال می‌شود.

پس از بررسی دقیق توسط کارکنان آن سازمان و استعلام از پزشکی که مهر وی در نسخه‌ها درج شده بود مشخص شد که نسخه‌ها جعلی است.

در حالی که تحقیقات در این باره آغاز شده بود، مسئول یک داروخانه در تماس با پلیس اعلام کرد، زنی همراه یکی از نسخه‌های جعلی به داروخانه مراجعه و درخواست دارو کرده است. بلافاصله تیمی از کارآگاهان راهی داروخانه شده و این زن را همراه شوهرش دستگیر کردند.

متهمان در ابتدا منکر هرگونه اطلاع از جعل نسخه‌ها شده و مدعی بودند، چند برگ نسخه را از یکی از آشناهایشان دریافت کرده‌اند اما در ادامه لب به اعتراف گشوده و اقرار کردند که تعداد 80 برگ نسخه دفترچه تامین اجتماعی را همراه مهر یکی از پزشکان متخصص جعل و داروهای کمیاب گران قیمت می‌گرفتند.

بعد با کمک چهار نفر دیگر نسخه‌ها را به داروخانه‌ها داده و به جای پول آن، شیرخشک و پوشاک بچه می‌گرفتند. پس از اعترافات متهمان و با هماهنگی مقام قضایی، مخفیگاه دیگر متهمان پرونده شناسایی و طی چند عملیات غافلگیرانه هر چهار نفر دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که متهمان با مراجعه به داروخانه‌های سطح شهر و تبانی با فروشندگان دارو، نسخه‌ها را در برابر دریافت شیر خشک، پوشاک بچه و سایر لوازم آرایشی و بهداشتی تحویل داده و مسوولان این داروخانه‌ها نیز با مراجعه به سازمان تامین اجتماعی و ارائه نسخه‌های جعلی مبالغ زیادی از تامین اجتماعی برای فروش داروهای گران قیمت دریافت کرده و داروها را به قیمت آزاد در بازار به فروش می‌رساندند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها