خانواده دختر 21 ساله که در سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود، با اهدای اعضای بدن او، به چهار بیمار امید به زندگی بخشیدند.
کد خبر: ۹۱۰۱۴۳
زهرا آهنگ زندگی نواخت +عکس

زهرا سومین فرزند خانواده‌اش بود و از پنج سال پیش همراه خانواده برای ادامه زندگی به شهرستان هشتگرد کرج رفته بودند. او برای این که کمک خرج خانواده‌اش باشد، در یک مانتوفروشی کار می‌کرد. سنگ صبور خانواده و تکیه‌گاه برادر و خواهرش بود. همراه پدرش برای دیدن خواهرش به شهرستان قروه رفت. بعد از چند روز، شامگاه بیست و هفتم اردیبهشت امسال باخودروی وانت پدر به سمت هشتگرد حرکت کردند. ساعت 5 صبح روز بعد در نزدیکی جاده همدان به سمت قزوین، ناگهان چشم‌های پدر سنگین شد. او هر چه کرد نتوانست خودرو را کنترل کند و وانت واژگون شد.

رانندگان عبوری به کمک آن دو شتافتند و هر دو را ابتدا به بیمارستان رزن و سپس به بیمارستان بعثت همدان منتقل کردند. پزشکان پس از تلاش فراوان، نظر دادند پدر زنده مانده، اما زهرا مرگ مغزی شده و دیگر امیدی به بازگشت وی نیست. مادر با شنیدن این حرف، هرگز باور نمی‌کرد زهرا مرگ مغزی شده و دیگر امیدی برای زنده ماندن وی نیست. زمانی که از پزشکان و دایی زهرا شنید که می‌تواند اعضای بدن دخترش را به بیماران نیازمند اهدا کند، تصمیم خود را گرفت و رضایت داد تا اعضای بدن او به بیماران پیوند زده شود. بنابراین پیکر زهرای 21 ساله چند روز پیش به بیمارستان سینای تهران منتقل و قلب، دو کلیه و کبد او به بیماران پیوند زده شد تا امید به زندگی در دل آنها و خانواده‌هایش جوانه بزند. هر چند زهرا از این دنیای خاکی رفت، اما وجودش زندگی بخش انسان‌ها شد و نام و یادش را جاودانه کرد.

زاهد خسروی، دایی اهداکننده عضو در باره این تصمیم بزرگ خانواده خواهرش به جام‌جم گفت: زمانی که فرزند خواهرم در تصادف مرگ مغزی شد و پزشکان گفتند امکان اهدای اعضای بدنش وجود دارد، با خانواده خواهرم صحبت کردم و آنها تصمیم مهم خود را گرفتند.

وی افزود: برخی از اقوام زمانی که شنیدند قصد اهدای عضو داریم، مخالفت کرده و می‌گفتند زهرا به کما رفته و شاید به مرور زمان به هوش بیاید، اما طبق نظر پزشکان، او مرگ مغزی شده بود و دیگر امیدی نبود. بنابر این تصمیم گرفتیم با اهدای اعضای بدنش، به بیماران نیازمند کمک کنیم و خوشحالیم که قلب مهربان او هنوز می‌تپد و اعضای بدنش بیماران دیگر را نجات داد. می‌دانیم که زهرا نیز با این اقدام ما خوشحال است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
احمد
-
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
۰
۰
خدا رحمتش.كنه انشالله كه در كنار حضرت فاطمه (س) در بهشت جایگاهش باشه
نرم افزار موبایل
-
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
۰
۰
خدابیامرزدش
یك پدر
-
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
۰
۰
خدا بیامرزد
رفتاری ارزشمند ازخانواده بسیار محترم ، برای ایشان صبر و شكیبائی آرزومندم .
دریافت كنندگان اعضاء ، قدر این موهبت الهی را كه در پس فراغ فرزندی دلبند است را هرگز فراموش نكنند .
Ebrahim
-
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
۰
۰
افرین بر این خانواده/روحش شاد و یاد و نامش گرامی/
نرم افزار موبایل
-
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
۰
۰
خداوندروحشان‌راشادكندوبه‌خانواده‌محترمشان‌صبرعطا‌فرماید
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها