ظریف در نشست خبری با همتای سوئدی:

تنها کشور منطقه هستیم که انتخابات آزاد داریم

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به اینکه برخی سیاه نمایی در مورد حقوق بشر در ایران را به کسب و کار خود مبدل کرده اند،گفت: ما تنها کشوری در منطقه هستیم که انتخابات آزاد داریم.
کد خبر: ۹۰۹۹۸۱
تنها کشور منطقه هستیم که انتخابات آزاد داریم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، محمد جواد ظریف امروز -چهارشنبه- در نشست خبری مشترک با «مارگوت والستروم» همتای سوئدی خود ضمن تشکر از مهمان نوازی وزیر امورخارجه و دولت سوئد افزود: امروزه حوزه های گوناگونی برای همکاری ایران سوئد وجود دارد.

وزیر امور خارجه ایران از بررسی شرایط سیاسی موجود در منطقه خاورمیانه و نقش و تلاش اروپا در یافتن راه حل سیاسی برای بحران های منطقه به عنوان موضوعات مورد بحث میان دو طرف نام برد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره شرایط حقوق بشر در ایران تصریح کرد: برخی ، سیاه نمایی در مورد حقوق بشر در ایران را به کسب و کار خود مبدل کرده اند. هر کشوری می تواند در حوزه حقوق بشر ، خود را ارتقا دهد.

وی افزود: ما تنها کشوری در منطقه هستیم که انتخابات آزاد داریم و اخیراً پس از انتخابات سراسری در ایران دهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با اشاره به این که تلاش هایی در سوئد و دیگر کشورها برای سیاه نمایی در مورد ایران صورت گرفته است، تاکید کرد: من باور دارم جمعیت بسیاری از ایرانیان که در سوئد زندگی می کنند کماکان به ایران سفر می کنند، ایران را وطن خود می دانند و خواستار افزایش روابط میان ایران و سوئد هستند.

ظریف افزود: من فکر می کنم شما باید به این افراد گوش فرا دهید نه به اندک افرادی که از طریق تبلیغات منفی علیه ایران به دنبال منافع شخصی خود هستند.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به حضور هیات بزرگ اقتصادی همراه با خود در سوئد ، بر گسترش روابط تجاری ایران با این کشور تاکید کرد و افزود: روابط ایران و سوئد سابقه بسیار زیادی دارد، عده ای ممکن است مطلع نباشند که ایران اولین کشور در خاورمیانه بود که قراردادی تجاری با سوئد منعقد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها