14 خرداد 1368 آزمونی برای رسانه ملی

یک خبر، یک صدا، یک ملت صبور

معاون وزیر کشور، با تشریح برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای برگزاری باشکوه مراسم سالگرد امام (ره) گفت: مراسم ۱۴ خرداد با حضور ۱ میلیون و ۳۰۰هزار زائر داخلی و ۴۵۰ هزار زائر خارجی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۹۹۶۰
حضور یک میلیون و ۷۵۰ هزار زائر ایرانی و خارجی در مراسم ۱۴ خرداد

به گزارش جام جم آنلاین، اسماعیل نجار امروز در نشست خبری به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام (ره) گفت: حضور باشکوه و باعظمت هر ساله مردم در مراسم ارتحال امام (ره) بیانگر فریاد رسای ملت ایران است که نشان می‌دهد راه و آرمان‌های امام (ره) هرگز فراموش شدنی نیست و ذره‌ای افول نخواهد کرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته جهت برگزاری این مراسم گفت: ستاد برگزاری مراسم امام (ره) با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مسلح تشکیل شد و برنامه‌ریزی‌های لازم را جهت برگزاری باشکوه این مراسم انجام داده است.

نجار با بیان اینکه یک میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به سمت حرم امام (ره) از سراسر کشور در حرکت هستند، گفت: بحث ایمنی راه‌ها و استقرار آنها در تهران یک مسئله اساسی است.

وی افزود: استانداران با تشکیل ستاد استانی با همکاری سپاه و بسیج استان‌ها این مهم را برعهده دارند و همه کارها رصد می‌شود تا برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به نحو احسن پیش رود تا شاهد برگزاری یک مراسم باشکوه و گسترده در ۱۴ خرداد باشیم.

نجار توضیح داد: ابتدا هر استانی سهمیه حضور خود را اعلام می‌کند و ما نیز بر اساس ظرفیت‌ها سهمیه لازم را به استان‌ها می‌دهیم؛ لذا سعی شده است زائران از دورترین نقاط و یا کسانی که برای اولین‌بار می‌خواهند حضور یابند، انتخاب شوند که قریب به ۷۰ درصد از زائران از این دسته‌اند.

وی ادامه داد: همچنین محل پارکینگ اتوبوس‌ها، خودروها، اورژانس، آتش‌نشانی و آمبولانس‌ها جانمایی شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه برگزاری ۲۷ ساله مراسم باعث شده است که زیرساخت‌های خوبی صورت بگیرد، گفت: سرویس‌های بهداشتی، آسفالت شدن پارکینگ‌ها، راه‌های دسترسی به پارکینگ‌ها از جمله این اقدامات است که در سال‌های گذشته در این موارد با معضل روبرو بودیم.

نجار با اشاره به بیمه زائران از محل حرکت تا بازگشت نیز گفت: همچنین تمهیداتی فراهم شده است که زائرانی که علاقه‌مند هستند در مسیر بازگشت به مسجد جمکران و زیارت حرم عبدالعظیم بروند.

وی با بیان اینکه گروهی از زائران نیز به صورت پیاده به سمت حرم در حرکت هستند، تصریح کرد: انتظار ما از همه مشتاقان و زائران امام (ره) این است که نظم و انضباط را رعایت کنند و با انتظامات همکاری لازم را داشته باشند، چرا که اگر کوچکترین حادثه‌ای داشته باشیم، تبعات آن سنگین خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت بحران در توصیه بهداشتی به زائران امام (ره) گفت: زائران از مراکز غیربهداشتی غذا تهیه نکنند و بهداشت را نیز رعایت کنند.

نجار همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه خبرهایی شنیده شده است که عده‌ای قصد دارند در سخنرانی رئیس‌جمهور در حرم امام (ره) اخلال ایجاد کنند، اظهار داشت: امیدواریم چنین چیزی نباشد، همه مسئولان نظام یک عنایت ویژه‌ای به امام(ره) دارند. همه باید بدانیم مراسم ایشان باید باشکوه و در خور شأن برگزار شود و قطعا چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد.

وی تاکید کرد: اطلاع دارم دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی تمهیدات لازم را برای این موضوع اندیشیده‌اند.

نجار با اشاره به زائران خارجی امام (ره) تصریح کرد: علاوه بر تعداد قابل توجهی از زائران که از کشورهای همسایه به صورت داوطلبانه و غیر سازمان‌دهی شده به ایران می‌آیند، ۴۵۰ هزار نفر نیز از دیگر کشورها در مراسم بیست و هفتمین سالگرد امام (ره) حضور خواهند یافت.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها