روحانی در جلسه شورای اداری استان آذربایجان غربی:

دولت در جهت اجرای تمام بندهای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حرکت می کند

مجتمع پتروشیمی مهاباد با واحدهای تولیدی پلی اتیلن سنگین و سبک خطی با ظرفیت تولید ٣٠٠ هزار تن در سال و بوتن -١ با ظرفیت تولید ٣٠ هزارتن در سال با حضور و فرمان رییس جمهوری افتتاح شد.
کد خبر: ۹۰۹۵۸۸
مجتمع پتروشیمی مهاباد افتتاح شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه شنبه پس از دیدار با مردم شهرستان مهاباد و افتتاح این طرح پتروشیمی از بخشهای مختلف این مجموعه صنعتی بازدید کرد و با توضیح متخصصان و مسوولان در جریان روند فعالیت ها و محصولات مجتمع پتروشیمی مهاباد قرار گرفت.

مجتمع پتروشیمی مهاباد‌‌‌‌‌‌ به منظور توسعه تولیدات پتروشیمیایی در کشور و ایجاد کار و اشتغال و تولید مولد و همچنین توسعه صادرات پترو

شیمیایی و استفاده بهینه از منابع گازی کشور و ایجاد ارزش افزوده بر روی سرمایه‌های ملی با مشارکت پتروشیمی ایران و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شکل گرفته است.

به گفته مسئولان، بهره برداری رسمی از این مجتمع پتروشیمی تحول بزرگی در رفع محرومیتها و اشتغالزایی در این منطقه ایجاد خواهد کرد، به طوری که در آینده نزدیک می توان شاهد توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در غرب کشور و ایجاد زیرساختهای توسعه ای در نقاط کمتر توسعه یافته این منطقه بود.

گفتنی است که مجتمع پتروشیمی مهاباد یکی از طرح های پتروشیمی ١٢ گانه در امتداد خط لوله اتیلن غرب است و این طرح از دیماه سال گذشته تولید خود را آغاز کرده و تاکنون چند محموله از محصولات این پتروشیمی به خارج از ایران صادر شده است.

پتروشیمی مهاباد با ظرفیت قابل قبولی درحال فعالیت است ومحصولات تولیدی این طرح پتروشیمی در داخل و خارج به فروش می رسد و پتروشیمی مهاباد نیز مانند اغلب پتروشیمی های کشور حدود ٧٠ درصد فروش خارجی و ٣٠ درصد عرضه داخلی دارد.

مجتمع پتروشیمی مهاباد قادر است سالانه ٣٠٠ هزار تن پلی اتیلن سبک خطی و سنگین و ٣٠ هزار تن بوتن ١ را تولید کند.

مواد اولیه مورد نیاز این مجتمع پتروشیمی سالانه حدود ٣٢٤ هزار تن اتیلن است که از طریق خط لوله اتیلن غرب از عسلویه به این مجتمع منتقل می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها