معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعلام کرد: برای اجرای 49 پروژه بزرگ مصوب در بیست و هشتمین دور سفرهای استانی کاروان تدبیر و امید، دولت 9 هزار و 490 میلیارد ریال در آذربایجان غربی سرمایه گذاری می کند.
کد خبر: ۹۰۹۵۶۱
اختصاص 9 هزار و 490 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه آذربایجان غربی

به گزارش جام جم آنلاین ،محمدباقر نوبخت در حاشیه سفر رئیس جمهوری به آذربایجان غربی افزود: این میزان اعتبار در طول 2 سال به طور 100 درصد به استان اختصاص می یابد.
وی بیان کرد: این میزان اعتبار چهار برابر ظرفیت اعتبارات عمرانی استان است که می تواند تحرک اساسی در توسعه استان ایجاد کند.
وی اضافه کرد: با صرف این میزان اعتبار 10 طرح مهم عمران شهری، 2 طرح بزرگ کشاورزی، چهار طرح علمی و گردشگری، چهار طرح حمل و نقل، 11 طرح ورزشی، 11 طرح بهداشتی و درمانی و پنج طرح منابع آب اجرا می شود.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور خواستار تدوین برنامه ششم توسعه استان آذربایجان غربی بر اساس آمایش سرزمین شد و گفت: توسعه آذربایجان غربی به علت عقب ماندگی های گذشته نیازمند توجه ویژه است.
وی اضافه کرد: بر این اساس علاوه بر اعتبارات ویژه سفر ریاست جمهوری، دولت با افزایش 41 درصدی میزان اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان در سال جاری، یک هزار و 850 میلیارد ریال اعتبار به این استان اختصاص داده است.
نوبخت ادامه داد: همچنین از محل اعتبارات دو درصد درآمد نفت و گاز نیز با 31 درصد افزایش اعتبار نسبت به سال گذشته، 2 هزار و 520 میلیارد ریال اعتبار به این استان اختصاص یافته است.
وی بیان کرد: از محل اعتبارات توازن منطقه ای نیز برای رفع محرومیت و توازن بخشی این استان با 40 درصد افزایش نسبت به سال گذشته، سه هزار و 710 میلیارد ریال اعتبار به استان آذربایجان غربی اختصاص یافته است.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اختصاص این میزان اعتبار را نشانه توجه دولت به جبران عقب ماندگی های این استان عنوان کرد و افزود: امسال جایگاه استان با صرف این میزان اعتبار به شکل محسوسی ارتقا می یابد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در جریان بیست و هشتمین دور سفرهای استانی کاروان تدبیر و امید به آذربایجان غربی سفر کرده است.

ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها