رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفتگو با جام جم آنلاین :

تخفیف 5 تا 20 درصدی مواد غذایی در طرح ماه رمضان / کمبود کالا نداریم

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از ارائه تخفیف 5 تا 20 درصدی مواد غذایی در فروشگاههایی که در طرح ضیافت ماه رمضان به طور خود جوش مشارکت می کنند خبر داد.
کد خبر: ۹۰۹۵۲۳
تخفیف 5 تا 20 درصدی مواد غذایی در طرح ماه رمضان / کمبود کالا نداریم

محمد آقا طاهر در گفتگو با خبرنگار جام جم آنلاین در پاسخ به این پرسش که با توجه به نزدیک شدن ماه رمضان آیا قیمت کالاها ثبات خواهد داشت گفت : هیچ نوع کمبودی در کالاهای اساسی و مواد غذایی در بازار نداریم و حتی مازاد هم داریم ،بنابراین قیمت ها در این ماه با ثبات خواهد بود و حتی بسیاری از تولید کنندگان و واحد های صنفی در این ماه برای کالاهای خود تخفیفاتی را در حد 10 تا 30 درصدی در نظر می گیرند .

وی با اشاره به اینکه در حدود دو ماه گذشته قیمت برخی اقلام مواد غذایی نظیر برنج،حبوبات و خرما افزایش یافت،گفت: خوشبختانه قیمت خرما ، برنج و حبوبات ثابت مانده و حتی تا 5 درصد نیز افت قیمت پیدا کرده است و امید می رود که در بازار افزایش قیمت نداشته باشیم ،چرا که بازار کشش آن را ندارد.

وی افزود: متاسفانه افزایش قیمت ها در طول چند سال گذشته به اندازه ای بوده که هرگونه بالارفتن دوباره نرخ های مواد غذایی منجر به خروج آن محصول خوراکی از سبد خانوار خواهد شد،اتفاقی که برای برنج ایرانی افتاد و درحال حاضر بخش زیادی از جامعه دیگر توان خرید این کالای خوراکی را ندارند.

وی درباره وضعیت قیمت خرما در ماه رمضان گفت : از آنجائیکه ماه برداشت خرما در مرداد و شهریور ماه است این کالا ماههای پایانی ذخیره تا فصل برداشت را می گذراند ،البته موجودی خرما در بازار خوب است و نباید منجر به افزایش قیمت آن شود .

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی اظهار داشت: متاسفانه گاهی عملکرد برخی از سودجویان و انتشار برخی شایعات منجر به افزایش قیمت می شود، این در حالیست که هیچ نوع کمبودی در مواد غذایی وجود ندارد و انبار بنکداران و فروشگاههای بزرگ و مغازه های سطح شهر مملو از انواع مواد غذایی تولید داخل و نیز وارداتی است که گاهی اوقات مشتری برای آن وجود ندارد.

وی افزود : پیش بینی می شود که تمامی نرخ های مواد غدایی هیچ افزایش قیمتی نداشته باشد، چرا که در صورت بالا رفتن بلافاصله از سبد خانوار حذف خواهد شد که این امر در درجه نخست فروشندگان و عرضه کنندگان محصولات خوراکی را متضرر می کند.

آقا طاهر اظهار کرد :از ابتدای ماه رمضان طرح ضیافت از سوی وزارت جهاد کشاورزی و تنظیم بازار از طریق واحد های صنفی با بنرهای متحد الشکل و زیر نظر اتاق اصناف برگزار می شود و تمام فروشگاههایی که مایل به شرکت در این طرح ضیافت هستند کالاهای خود را با تخفیف های 5 تا 20 درصدی به مردم ارائه می دهند .

وی درباره وضعیت بازار شکر در ماه رمضان که مصرف آن با افزایش روبروست گفت : نرخ شکر را کارخانه ها مشخص می کنند و افزایش قیمت زمانی رخ می دهد که تولید با وقفه روبرو شود و چون در این زمینه مشکلی وجود ندارد افزایش قیمت نخواهیم داشت .

سیما رادمنش - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
شمشادی
-
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
۰
۰
الحمدالله توی كشورما همه رقم گرانی هست ولی كسی نیست بگه چرا برای همین هرفروشنده خودش تعیین كننده قیمت هست نه دولت
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها