پیروزی های اخیر نیروهای عراقی علیه داعش که با حمایت های جمهوری اسلامی ایران حاصل شده است، خشم سفیر سعودی در عراق را برانگیخته و او را به طرح ادعاهای تازه ای علیه آن وا داشته است.
کد خبر: ۹۰۹۳۸۴
گزافه گویی سفیر سعودی در عراق علیه ایران

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری شبکۀ العالم، ثامر السبهان، در صفحۀ توییتر خود، ضمن طرح این ادعا که ایران به دنبال ایجاد نزاع میان شیعیان و سنیان است، نوشت: «ایران می خواهد آشوب ایجاد کند و با راه انداختن جنگ شیعه و سنی عرب ها را نابود کند. ایران هیچ اعتقادی به عرب های شیعه ندارد». او، همچنین، مدعی شد: «عرب های شیعه هم اعتقادی به ایران ندارند».

به نظر می رسد پیروزی های اخیر ارتش و نیروهای مردمی شیعه و سنی عراق علیه تروریست های داعش در عملیات آزادسازی فلوجه، به شدت سفیر سعودی را که کشورش بزرگ ترین حامی تروریسم تکفیری – وهابی در منطقه و جهان است، سخت بر آشفته است.

اظهارات کینه توزانۀ السبهان در شرایطی مطرح می شود که گروه های مختلف شیعه و سنی عراقی تا کنون به شیوه های مختلف ضمن قدر دانی از حمایت های ایران از کشورشان برای مبارزه با داعش، تأکید کرده اند که اگر این حمایت ها نبود چه بسا اکنون تروریسم به سراسر عراق گسترش می یافت. از سوی دیگر، طوایف مختلف عراقی، عربستان را حامی اصلی تروریسمی می دانند که اکنون بخش هایی از کشورشان را در چنگ خود گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها