رییس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی در گفتگو با جام جم آنلاین:

رکود،بازار مصالح را تحت تاثیر قرار داده است/ انتقاد از واردات بی رویه در حوزه ساختمانی

رییس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی گفت : رکود در بخش ساخت و ساز بازار مصالح ساختمانی را تحت تاثیر قرار داده اما طبق برنامه های تدارک دیده شده امید می رود که ساخت و ساز تا پایان سال رونق گیرد .
کد خبر: ۹۰۹۲۲۲
رکود،بازار مصالح را تحت تاثیر قرار داده است/ انتقاد از واردات بی رویه در حوزه ساختمانی

اسماعیل کاظمی در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین اظهار کرد : ساخت و ساز از لحاظ کاهش بنا نسبت به سال 93 حدود 100 درصد کاهش داشته و از نظر متراژ نیز در ساخت و سازها شاهد همین رکود هستیم .

وی با بیان اینکه در دو سال اخیر وضعیت رکودی باعث کاهش ساخت و ساز وکاهش بی رویه قیمت مصالح ساختمانی شده است گفت : از اواخر سال 92 به دلیل رکود بازار شاهد رقابت تنگاتنگ و ناسالمی بین تولیدکنندگان و توزیع کنندگان و فروشندگان بودیم که البته بخشی از این وضعیت مدیریت شده و قسمتی از کاهش های غیرمتعارف قیمت ها جبران شد ولی هنوز به نرخ‌های سال 93 نرسیده ایم.

رییس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی قیمت هر کیسه سیمان تیپ یک 50 کیلویی را در بازار با هزینه های جانبی حدود 6 هزار و 200 تا 300 تومان ذکر کرد و گفت : البته قیمت سیمان در یک سال گذشته به دلیل رقابت های نا سالم روند کاهشی داشته است، اما خوشبختانه باسیاستگذاری که دولت انجام داد باعث شد تا کاهش های نامطلوب اتفاق نیفتد و درصدی نیزافزایش قیمت داشته باشیم اما هنوز به قیمت های سال 93 نرسیده ایم.

رییس اتحادیه فروشندگان گچ، آهک و مصالح ساختمانی، رکود ساخت و ساز را که از دو سال پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد را مهم‌ترین عامل تعطیلی یا نیمه فعال شدن یکسری از واحدهای این صنف دانست و گفت:با وجود تولیدات داخلی و توان تولیدکنندگان در این زمینه شاهد واردات برخی اقلام هستیم که دولت باید با آن مقابله کند تا فعالان در این عرصه بتوانند فعالیت کنند.

کاظمی با تاکید بر ضرورت افزایش کیفیت تولیدات داخلی نیز تاکید کرد: در حال حاضر شاهد واردات بی‌رویه سرامیک، شیرآلات ساختمانی، لوازم بهداشتی ساختمان و دیگر اقلام هستیم این در حالی است که توان بالقوه ای در تولید داخل وجود دارد و فقط باید از این صنعت حمایت و جلوی برخی واردات با تدابیر لازم گرفته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها