مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی:

ذخایر آب سنگین ایران به بیش از 130 تن رسید

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش فصلی خود از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک، تأکید کرد: ایران به تعهدات خود طبق این توافق عمل کرده است.
کد خبر: ۹۰۸۲۳۸
آمانو: ایران به تعهدات خود طبق برجام عمل کرده است

به گزارش جام جم آنلاین، یوکیو آمانو،‌ در جدیدترین گزارش خود از اجرای برجام با بیان اینکه آژانس از روز اجرای توافق هسته‌ای به راستی‌آزمایی و نظارت بر اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای ایران بر اساس برجام پرداخته است، گفت: آژانس همچنان به راستی‌آزمایی عدم انحراف مواد هسته‌ای اعلام شده در تأسیسات هسته‌ای و مکان‌های اعلام شده بیرون از این تأسیسات در ایران که مواد هسته‌ای در آنها مورد استفاده قرار می‌گیرند طبق توافقنامه پادمان‌ها ادامه می‌دهد.

در این گزارش آمده است ذخایر اورانیوم کمتر غنی شده ایران از 300 کیلوگرم که در موافقتنامه هسته ای با ایران نیز بر آن تاکید شده ، فراتر نرفته است.

همچنین آژانس اعلام کرد ذخایر آب سنگین ایران که 116 و 7 دهم متریک تن می باشد کمتر از میزانی است که در موافقتنامه هسته ای تهران با قدرت های جهان تعیین شده است.

گزارش فصلی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در باره ایران منتشر و در اختیار اعضای شورای حکام آژانس قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداو سیما از وین، این گزارش کوتاه 5 صفحه ای که دومین گزارش مدیرکل آژانس پس از اجرای برجام محسوب می شود ، مجددا اجرای کامل اقدامات مرتبط هسته ای طبق برجام توسط ایران را تایید کرده است.

براساس روال کار آژانس بین المللی انرژی اتمی ؛ گزارش فصلی مدیرکل آژانس یک هفته تا ده روز قبل از نشست فصلی شورای حکام منتشر و برای مطالعه در اختیار اعضای شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار می گیرد.

نشست بعدی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در ششم ژوین برگزار می شود.

در بخش جمعبندی این گزارش کوتاه 5 صفحه ای که دومین گزارش مدیرکل آژانس پس از اجرای برجام محسوب می شود؛ آمده است : از زمان اجرای برجام ، آژانس بر نحوه اجرای توافقنامه نظارت دارد و مدیرکل به ارایه گزارش در این ارتباط ادامه خواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها