ادعای حاکم منطقه فجیره امارات:

راه اندازی خط لوله برای دور زدن تنگه هرمز

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: به مدت سه روز میزبان ناوگروه هندی هستیم و روز جمعه تمرین مشترک دریایی یک روزه را در منطقه شرق تنگه هرمز انجام خواهیم داد.
کد خبر: ۹۰۸۱۸۴
تمرین دریایی ایران و هند در تنگه هرمز

به گزارش جام جم آنلاین،امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در حاشیه ششمین همایش تجلیل از اسطوره‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران ویژه تکاوران نیروی دریایی مدافع خرمشهر در سالن کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اظهار داشت: صبح چهارم آبان‌ماه سال 59 منطقه خرمشهر را ترک کردیم و آرزو داشتیم که دوباره به این منطقه برگردیم و آن قسمت تصرف‌شده را آزاد کنیم.

وی افزود: با چشم گریان منطقه را ترک کردیم، اما در سوم خردادماه سال 61 از همان نقطه که خرمشهر را ترک کرده بودیم دوباره وارد این شهر شدیم و سجده شکر به جا آوردیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در خصوص حضور ناوگروه هندی در آب‌های ایران تصریح کرد: از صبح روز گذشته میزبان ناوگروه هندی هستیم و تا سه روز آنها در آب‌های ایران حضور خواهند داشت و روز جمعه تمرین مشترک دریایی یک روزه در منطقه شرق تنگه هرمز با ناوگروه هندی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: دو فروند ناوشکن از نیروی دریایی هند به همراه بالگرد با ناوشکن‌های نیروی دریایی ارتش تمرین یک روزه را انجام خواهند داد که نشان‌دهنده جایگاه جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریایی است.

دریادار سیاری اظهار داشت: با کسانی تمرین می‌کنیم که شاید باور نمی‌کردند ما توان لازم را در دریا داشته باشیم، اما امروز باور دارند و با ما تمرین می‌کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه در سال 95 تلاش می‌کنیم چندین الحاق جدید داشته باشیم گفت: به دنبال الحاق ناوشکن سهند، زیردریایی فاتح و ناوشکن موج 4 که هنوز نامگذاری نشده است به نیروی دریایی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در سال جاری حضور در دریای آزاد را باید گسترش دهیم و امیدواریم بتوانیم در این سال در اقیانوس اطلس حضور پیدا کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در خصوص خرید تجهیزات از کشور روسیه نیز گفت: در نیروی دریایی برای ساخت هر آن چیزی که نیاز داشته باشیم، اقدام می‌کنیم.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها