منابع انگلیسی در گزارش هایی از تخلیه حداقل 15 مدرسه در نقاط مختلف این کشور در روز چهارشنبه به دنبال اعلام هشدار امنیتی و ترس از بمب گذاری خبر دادند.
کد خبر: ۹۰۷۹۲۲
تخلیه 15 مدرسه در انگلیس به دلیل هشدار امنیتی

به گزارش جام جم آنلاین، منابع انگلیسی می گویند که مدارس یاد شده از سوی افراد ناشناسی تهدید به بمب گذاری و حملات مسلحانه شده بودند هر چند این تهدیدات معتبر نبوده است .

نشریه میرور آنلاین در گزارشی روز چهارشنبه نوشت: یک معلم در گفت و گو با دفتر این روزنامه گفت: تلفن کننده تهدید کرد که اگر به پلیس خبر داده شود بلافاصله بمب را منفجر می کند.

این روزنامه افزود: تلفنچی یک مدرسه دیگر نیز گفت: یک صدای ضبط شده به لهجه آمریکایی تهدید کرد که به دانش آموزان حمله مسلحانه خواهد شد.

میرور آنلاین اضافه کرد: شماری از مدارس که مجبور به تخلیه دانش آموزان شده اند در تماس با والدین خواسته اند تا فرزندانشان را هرچه سریع تر از مدرسه تحویل بگیرند.

این روزنامه افزود: در یکی از پیامک های کوتاه ارسال شده به والدین آمده است: 'فوری - ما باید مدرسه را تخلیه می کردیم. لطفا هرچه سریع تر فرزندانتان را از مدرسه تحویل بگیرید.'

پلیس اسکاتلند تایید کرده است که شماری از مدارس در مناطق مرکزی اسکاتلند مورد تهدید قرار گرفته و دو مدرسه تخلیه شده است.

این نهاد امنیتی اما می گوید که این تهدید معتبر نبوده اما تحت بررسی قرار گرفته است.

یک سخنگوی پلیس اسکاتلند گفت: پلیس به همراه مقامات محلی مشغول انجام تحقیقات در ساختمان مدارس است. برخی از مدارس به دلیل ملاحظات امنیتی تخلیه شده اند و تحقیقات گسترده تر ادامه دارد.

سخنگوی واحد مقابله با تروریسم منطقه جنوب غرب انگلیس نیز در گفت وگو با میرورآنلاین گفته است که این نهاد امنیتی تحقیقاتش را بلافاصله آغاز کرده است.

سخنگوی پلیس ایرلند شمالی نیز ضمن تائید هشدار های امنیتی در شماری از مدارس این منطقه گفت که در تعامل با پلیس انگلیس تحقیقاتش را دنبال خواهد کرد.

وی گفت: در این مقطع هیچ مدرکی وجود ندارد که این اتفاقات به هم مرتبط باشند اما تحقیقات در این زمینه ادامه خواهد داشت.

تخلیه مدارس انگلیسی در حالی صورت می گیرد که روز سه شنبه گذشته نیز همزمان با برگزاری امتحانات دوره متوسطه (جی سی اس ای) 27 مدرسه در سراسر انگلیس به دلیل هشدار امنیتی تخلیه شده بودند.

در جریان این حادثه نیز پلیس مناطق به مدارس تهدید شده فراخوانده اما هیچ شیء مشکوکی را در مدرسه پیدا نکرده اند.

بنابه گزارش دیلی میرور در آمریکا نیز چنین تهدیدات مشابهی علیه مدارس صورت گرفته است.
به نوشته دیلی میرور در مجموع 85 مدرسه در انگلیس و آمریکا ظرف 24 ساعت گذشته به دلایل امنیتی تخلیه شده اند.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها