منتخب مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس دهم پاشنه آشیل لاریجانی را برای رسیدن به ریاست مجلس دهم، برخی رفتارهای نامناسب اطرافیانش دانست و گفت:‌ یکی از حساسیت های جدی این است که اگر لاریجانی می خواهد موفق شود باید حلقه محدود اطراف خود را که انحصارطلبانه و محدود عمل می کنند بشکند.
کد خبر: ۹۰۶۱۱۱
رهروان پاشنه آشیل لاریجانی برای ریاست مجلس / برگ برنده عارف لابی گری است

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین، گفت: فراکسیون رهروان ولایت برخی از اعضای هیات رییسه اش سابقه خوبی نداشته اند و به دلیل زمینه رفتار سیاسی نمی توانند جریانی را شکل دهند و به این ترتیب همان جریانی که رهروان را شکل داده در مجلس دهم در حاشیه قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: نوع رفتار سیاسی رهروان مهمترین نقطه ضعف لاریجانی برای ریاست مجلس است،در واقع پاشنه آشیل لاریجانی برای رسیدن به ریاست برخی رفتارهایی است که اطرافیان وی دارند.یکی از حساسیت های جدی این است که اگر لاریجانی می خواهد موفق شود باید حلقه محدود اطراف خود را که انحصارطلبانه و محدود عمل می کنند بشکند.

منتخب مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس دهم با اشاره به اینکه اطرافیان لاریجانی در قالب همان رهروان غیر تخصصی عمل کرده و هر جایی در مجلس صاحب منصب شدند عملکرد قابل دفاعی ندارند افزود: در نوعی از این جریان بوی کهنگی به مشام می رسد.

فلاحت پیشه اظهار داشت: جریان اطراف لاریجانی مناصب را از حالا بین خود تقسیم کرده اند و یکی از برگ های برنده عارف در شرایط لابی گری سیاسی این است که تیم وی پیشنهاد مناصب را به مستقلان به راحتی می دهند اما تیم لاریجانی مناصب را بین خودشان تقسیم کرده اند.

وی ادامه داد: اگر لاریجانی نتواند مشکلات را حل کند کهنگی رهروان مهمترین پاشنه‌ آشیل لاریجانی محسوب می شود.

فلاحت پیشه در عین حال گفت: شاید اغلب اصولگرایان و حتی شماری از مستقلان به دلایلی فراتر از شخص لاریجانی به وی رای می دهند، مقتضیات جریان اصولگرایی و نظام برای آنها مهم است که به لاریجانی رای می دهند و این رای دادن به معنای عدم انتقاد از لاریجانی نیست.

وی ادامه داد: رهروان جریان جدید نیست بلکه اسم جدید است، افراد عضو این جریان از گذشته به صورت موروثی سعی کردند مناصبی را همواره چه در مجلس و حوزه هایی که لاریجانی در آنجا است به خودشان اختصاص دهند.

منتخب مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس دهم همچنین گفت: مستقلان نیروهایی هستند که با استقلال به پیروزی رسیدند اما مانند اصولگراها و فراکسیون امید که از امکانات مجلس و دولت برای برگزاری جلسات استفاده می کنند برخوردار نیستند و حتی مکانی برای برگزاری جلساتشان ندارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها